در مصاحبه اختصاصی با تئاترفستیوال :

حیدر رضایی : در “طوطی و بازرگان” از تمام ظرفیت هنرمندان تئاتر خیابانی استفاده کرده ایم


نمایش خیابانی ” طوطی و بازرگان ” به نویسندگی و کارگردانی حیدر رضایی از شهر ایلام یکی از نمایش هایی است که در چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در محوطه مجموعه تئاتر شهر اجرا شد . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با کارگردان این اثر انجام داده است که می توانید در ادامه بخوانید :

آمنه ملاحاجی-تئاترفستیوال : با توجه به این که ” طوطی و بازرگان  نمایش پر تحرکی بود ، جه مدت زمان برد که به مرحله ی اجرا برسید ؟

ما این نمایش را برای جشنواره بین المللی تئاتر تونس آماده کرده بودیم و در کنار آن در جشنواره تئاتر خیابانی مریوان هم شرکت کردیم که در آن جشنواره ، حائز رتبه های زیادی شد . بعد از آن هم به درخواست دوستان دبیرخانه به جشنواره بین المللی تئاتر فجر ارسال کردیم و  پذیرفته شد و هم اکنون در بخش مسابقه تئاتر خیابانی فجر با بیش از حدود چهار ماه کار فشرده حضور پیدا کرده ایم . برای این کار سعی کرده ایم از تمام ظرفیت هنرمندان تئاتر خیابانی استفاده کنیم و بازیگرها از تمام شهرهای ایران و نه فقط دهلران انتخاب شده اند . این یک مجموعه ملی است که خوشحال هستیم مورد اقبال عمومی قرار گرفته است.

با توجه به شیوع  اُمیکرون از جهت آماده شدن برای جشنواره دچار مشکل هم شده اید؟

در این مسیر مشکلات زیادی داشتیم . ستاد جشنواره بین المللی تئاتر فجر از ما تست پی سی آر گرفتند و در طول تمرینات با هماهنگی با شبکه بهداشت به صورت مرتب از اعضای گروه تست گرفته می شد و  تحت نظارت بودند . متاسفانه یکی از اعضای گروه به این بیماری دچار شد و از گروه کنار رفت و در این فستیوال حضور نداشت و خانم نگین مدنی ، به عنوان نفر جایگزین ایشان به گروه اضافه شد .

چه نمایش هایی را در آینده در دست تهیه دارید ؟

اواخر ماه اسفند برای ” جشنواره بین المللی کارتاژ ” به کشور تونس سفر می کنیم . بعد از آن برای اجرای یک نمایش در ” فستیوال هایفست ارمنستان ” دعوت شده ایم و برای آن آماده می شویم . ما فقط متمرکز روی یک جشنواره نیستیم و در اجراهای عمومی هم از ظرفیت گروه استفاده می کنیم .

در پایان اگر نکته ای باقی مانده بفرمایید .

از شما در تئاتر فستیوال که با وجود سختی هایی که این بیماری ایجاد کرده ، در کنار ما هستید و اخبار را انعکاس می دهید و مکرر در دل نمایش ها می آیید ، تشکر می کنم . این بسیار ارزشمند است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *