در مصاحبه اختصاصی با تئاتر فستیوال :

داریوش رشادت : “لنگ ظهر” یک زلزله با ترکیبی از فرم و دیالوگ است


نمایش “لنگ ظهر” به نویسندگی و کارگردانی رسول کاهانی در چهارمین روز از سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر در بخش مسابقه تئاتر ایران یک در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه رفت . به این بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با داریوش رشادت بازیگر این اثر داشته است که می توانید آن را در ادامه بخوانید : 

داریوش رشادت با اشاره به اینکه در اجرای عموم این نمایش حضور نداشته است ، گفت : اگر اجرای عموم “لنگ ظهر” را دیده باشید ، متوجه خواهید شد که کل نمایش در اجرای جشنواره تغییر کرده است .
این بازیگر در خصوص همکاری خود با کارگردان این نمایش گفت : اولین تجربه همکاری ما به جشنواره تئاتر فجر در سال ۹۴ برمی گردد که با اثر “به اتفاق خانواده” به نویسندگی و کارگردانی رسول کاهانی در جشنواره تئاتر فجر حضور داشتیم . بازی در این نمایش همکاری خوب و یکی از شاخص ترین بازی های من بود . همکاری ما به مدت سه سال متوقف شد تا اینکه امسال با نمایش “تحت تاثیر” دوباره با هم همکاری کردیم و از آبان و آذر ماه در عمارت نوفل لوشاتو اجرای عموم رفتیم . به نظر خیلی از کارشناسان و دوستان تئاتری این نقش یکی از بهترین بازی های ده ساله بازیگری من بوده است که نقش یک زن را بازی می کردم و پس از آن هم بازی در اجرای جشنواره ای نمایش “لنگ ظهر” بوده است .
او رسول کاهانی را کارگردانی سخت کوش معرفی کرد و گفت : من کارکردن با رسول کاهانی را دوست دارم . تنها کارگردانی است که جهان کمدی شخصیت درونی من را به خوبی می شناسد و ما همیشه در کمترین زمان ممکن به آنچه که باید می رسیم . او کارگردان سخت کوشی است که  کارش را دوست دارد و به خوبی می داند که از بازیگرش چه می خواهد . من نیز مشتاقانه پذیرای آن چیزی هستم که او از من می خواهد .

رشادت در پاسخ به اینکه متن چه ویژگی هایی داشت که آن را برای اجرا انتخاب کردید ، گفت : بدون هیچ متنی این همکاری را قبول کردم . متن در طول زمان تمرین نوشته می شد و تا آخرین روزهای نزدیک به اجرا ، روند نوشتن متن و کامل شدن آن ادامه داشت . من از ماحصل کار راضی هستم . “لنگ ظهر” یک موقعیت به شدت جدی و به شدت مسخره را در یک موقعیت رئال به نمایش در می آورد و در دل این موقعیت واقعی ، یک زلزله ؛با ترکیبی از فرم و دیالوگ اجرا می شود . به همین خاطر بسیار دوست داشتم تا ببینم نتیجه کار چطور می شود .

داریوش رشادت در خصوص تمرینات این نمایش گفت : تمرینات ما کمتر از یک ماه زمان برد . ولی هر روز ۸ تا ۱۰ ساعت تمرین می کردیم .

این بازیگر تئاتر در پاسخ به اینکه آیا در طی تمرینات کار را به صورت کارگاهی هم پیش بردید یا مستقیما زیر نظر کارگردان بود ، گفت : ترکیبی از هر دو . متنی نوشته می شد ، بر سر تمرین می آمد و بازیگر می توانست با آزادی و خلاقیت به متن اضافه و یا کم کند . در نهایت کارگردان روتوش نهایی را انجام می داد .

رشادت در پایان در پاسخ به این سوال که حضور نمایش های مرور در سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر را چطور ارزیابی می کنید ، گفت : هیچ وقت به آن فکر نکرده ام و برای من تفاوتی ندارد . من به مسائلی که در اختیارم نیست ، کاری ندارم‌ و همیشه تمام تمرکزم روی این بوده است که بازیگر بهتری شوم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *