دانشجو یعنی دوندگی


تئاتر فستیوال

اشاره: این مطلب در ویژه نامه بهاریه تئاتر فستیوال نیز منتشر شده است.

“قصه ی اتاق جادو” داستان پر ماجرای عروسک کوچکی بود که سرانجام عاقبت بخیر شد، اما اینکه تا عاقبت بخیری چه کرد و چه شد…! و این که برای به ثمر رسیدن این کار چه کردیم و چه شد…! و این که جشنواره سیزدهم با ما چه کرد و چه شد…! همه بماند! مهم نتایجی بود که بدست آمد و باعث شد خستگیمان بریزد: تندیس برگزیده کارگردانی تندیس برگزیده طراحی صحنه تقدیر در بخش طراحی و ساخت عروسک تقدیر در بخش موسیقی تئاتر برتر در بخش کودک و دریافت تقدیرنامه از انجمن نمایشگران عروسکی ( یونیما ) همه حاصل یک کار گروهی بود که از نظر من صد در صد نبود ولی از همه لحاظ در یک سطح قرار داشت و این مسئله باعث یکدست شدن کار و همگونی آن شده بود که همه را مدیون اعضای خوب و عزیز گروهم هستم.
جشنواره سیزدهم جشنواره پر ماجرایی بود از نظر من! چرا که برای به ثمر نشستن آن خیلی ها رفتند و آمدند و خیلی ها هم،نه رفنتد و نه آمدند فقط نشستند و نظاره کردند. اعضای دبیرخانه که باید برای دوندگی هایشان مدال می گرفتند) اصلا دانشجو یعنی همین: دوندگی! اصلا چه معنی می دهد که دانشجو بدون زحمت به هدف برسد ! ( عزیزان دبیرخانه جشنواره سیزدهم، دست مریزاد،خدا قوت!
جشنواره با بودن و نبودنش درگیر بود و ما با به پایان رساندن یا نرساندن کار! کمبود یا بهتر بگویم نبود بودجه تا آخرین لحظه، خیلی ها را دچار مشکل کرد از جمله خود دبیرخانه را. و این باعث تاسف است که حمایت از دانشجو تا این حد پایین باشد که دانشجو تمام هزینه ها را تقبل کند.
هر چند که به تازگی نامه دریافت بودجه به دستمان رسیده ولی هنوز خبری نیست.از جوایز هم چیزی نمی گویم ( که نه مبلغ آن مشخص است نه زمان دریافتش!! ) اما نباید نکات مثبت جشنواره را فراموش کرد. اولویت جشنواره، خلاقیت و نگاه های تازه بود و بازبین ها و داوران عزیز در طول جشنواره همراه گروه ها بودند و واقعا گاهی فراموش می کردم که رقابتی در پیش است.راهنمایی ها و دلسوزی های استادان عزیز برای من مثل کلاس درسی بود که در طول جشنواره برگزار می شد. و خیلی نکات را یاد گرفتم. دست این عزیزان را می بوسم و از ایشان سپاسگزارم به هر حال همه در تلاش بودند تا نتیجه خوبی بدست آید و شکر خدا جشنواره به ثمر رسید. امیدوارم به زودی شاهد تحقق وعده های روز اختتامیه مبنی بر حمایت بیشتر باشیم و جشنواره چهاردهم با قوت بهتری برگزار شود. ماجراهای جشنواره سیزدهم جبران شود.
از همه ی دست اندرکاران جشنواره سپاسگزارم.پیروز باشید.

سما مرسلی

کارگردان تــئاتر عروسکی

برای دریافت ویژه نامه بهاریه تئاتر فستیوال اینجا را کلیک کنید.

 

يک نظر ثبت شده است .

  1. یکی از اعضای تیم گفت:

    کارگردان محترم
    خانم مرسلی
    واقعا ممنونیم ازت
    همین
    غالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *