معرفی داوران بازبین بخش صحنه ای جشنواره بین المللی تئاتر «الف»


دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر «الف» اعضای هیأت داوران بازبین بخش صحنه ای این جشنواره را اعلام کرد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره بین المللی تئاتر «الف»، دکتر عبدالحسین لاله، دکتر سعید اسدی و دکتر مهرداد رایانی مخصوص به عنوان هیأت داوران بازبین بخش صحنه ای نخستین جشنواره بین المللی تئاتر «الف» معرفی شدند.

دکتر عبدالحسین لاله متولد سال ۱۳۴۱ در شهر تبریز، مؤلف، مدرس و کارگردان تئاتر است که نگارش چندین عنوان تخصصی کتاب نظیر «تبیین جایگاه داستان در ادبیات نمایشی» و «با مطربان شهر شعر» و همچنین چندین عنوان مقاله تخصصی در حوزه ادبیات و هنر را در کارنامه کاری خود دارد. وی که در زمینه ترجمه نیز فعالیت مستمر داشته، در مقام نویسنده و کارگردان چندین اثر نمایشی همچون «الین یازی سی»، «عروسک سخنگو»، «حیدربابا سلام» و «شارل دوگل» را روی صحنه برده است.

دکتر سعید اسدی متولد سال ۱۳۳۲ از مدرسان با سابقه حوزه تئاتر نیز علاوه بر تدریس آکادمیک، چندین اثر نمایشی از جمله «خیابان بیست و چهارم»، «فرود در غربت»، «آواز قو» و «نیلا زنده است» را به صحنه برده است. اسدی پیش از این به عنوان مدیر تالار مولوی و دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجرفعال بوده و در حال حاضر ریاست مجموعه تئاتر شهر تهران و مدیریت امور بین الملل اداره کل هنرهای نمایشی را بر عهده دارد.

دکتر مهرداد رایانی مخصوص متولد سال ۱۳۴۹ نیز از جمله نمایشنامه نویسان و کارگردانان تئاتری است که در کارنامه کاری خود نگارش چندین نمایشنامه و کارگردانی آثار متعددی از جمله «آدم آدم است»، «آنکه گفت آری آنکه گفت نه»، «شب نشینی در جهنم» و «خشم و هیاهو» را به ثبت رسانده است. مدیریت مجموعه تئاتر شهر تهران، مدیریت امور بین الملل اداره کل هنرهای نمایشی و همچنین مدیریت انتشارات نمایش از جمله فعالیت های رایانی مخصوص در حوزه مدیریت تئاتر بوده است.

طبق فراخوان منتشر شده نخستین جشنواره بین المللی تئاتر «الف» هنرمندان و گروه های متقاضی حضور در بخش صحنه ای این جشنواره تا ۳۰ مهرماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره معرفی کنند.

جشنواره بین المللی تئاتر «الف» با رویکرد صلح جهانی از ۲۷ آبان تا ۴ آذر در شهر تبریز برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *