دنیا فنی زاده درگذشت


دنیا فنی زاده عروسک گردان و از هنرمندان پیشکسوت تئاتر عروسکی دار فانی را وداع گفت.

تئاترفستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، دنیا فنی زاده عروسک گردان و از هنرمندان پیشکسوت تئاتر عروسکی که اغلب مخاطبان وی با عروسک گردانی مجموعه «کلاه قرمزی» می شناسند دار فانی را وداع گفت.

وی پس از تحمل یک دوره بیماری و مبارزه با بیماری سرطان صبح امروز چهارشنبه ۸ دی ماه در بیمارستان درگذشت.

دنیا فنی زاده متولد ۱۳۴۶ و دختر پرویز فنی زاده است که  از کودکی به خاطر شغل پدرش معمولاً در جشنواره‌های مختلف کودک و نوجوانی که در ایران برگزار می‌شد حضور داشت و آثار را می‌دید. همین مساله سبب شد تا از کودکی با تولیدات عروسکی آشنا شده و عروسک گردانی را به عنوان حرفه خود انتخاب کند.

فنی زاده فعالیت هنری‌اش را در سال  ۱۳۶۴ با عروسک‌گردانی برنامه «چتر»  آغاز کرده است و در سال ۱۳۶۹ با عروسک‌گردانی فیلم سینمایی «گربه آوازخوان» در سینما ادامه داده است.

او عروسک‌گردان فیلم‌های سینمایی «کلاه قرمزی و پسرخاله»، «کلاه قرمزی و سروناز»، «نخودی»، «کلاه قرمزی و بچه‌ننه»، مجموعه‌های تلویزیونی «زاغچه کنجکاو»، «هادی و هدی»، «بزبز قندی»، «اتل متل»، «صندوق پست»، «قصه‌های خاله عنکبوت»، «جقجقه و فرفره»، «جینگیل و فینگیل»، «قصه‌های خاله قورباغه»، «روباه و خروس»، «دارا و سارا»، «رفوزه»، «قصه‌های آتقی»، «قصه‌های هاجر»، «موش نمکی»، «خانه گلپرانیا»، «شنگول و منگول»، «عطر و گلاب بپاشید» و «کلاه قرمزی» را در کارنامه هنری‌اش دارد.

مراسم تشییع زنده یاد دنیا فنی زاده ساعت ۹:۳۰ صبح روز  پنجشنبه نهم دی ماه از خانه سینما ساختمان خیابان وصال برگزار می شود.

براساس هماهنگی انجام شده با خانواده زنده یاد مهین بزرگی ، پیشکسوت عرصه گویندگی و دوبله سینما و تلویزیون، دنیا فنی زاده در طبقه فوقانی مزار این هنرمند آرام خواهد گرفت.

وبسایت خبری ، تحلیلی تئاتر فستیوال درگذشت این هنرمند ارزشمند را به خانواده ایشان و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.

 

۶ نظر ثبت شده است .

  1. Kiana گفت:

    ?Khoda biamorze

  2. Pari68 گفت:

    کلاه قرمزی یتیم شد ? خدا رحمت کنه

  3. سحر رمضانی گفت:

    خیلی غمگین شدم وقتی شنیدم ?
    دنیا از بهتربن ها بود واقعا . جاش برای همیشه خالیه

  4. وحید گفت:

    ممنون که بهترین لحظه های دوران کودکی مارو رقم زدی . خدایت بیامرزد

  5. گلی گفت:

    ??? خیلی خبر بدی بود . همه ش منتظر بودم و دوست داشتم شایعه باشه

  6. هومن احسانی گفت:

    خدا رحمتش کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *