رالف فاینس ریچارد سوم می شود


بازیگر بریتانیایی با ایفای نقش اصلی نمایشنامه ˝ریچارد سوم˝ اثر ویلیام شکسپیر به صحنه می‌رود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، نمایش “ریچارد سوم” نوشته ویلیام شکسپیر با نقش‌آفرینی رالف فاینس بازیگر شناخته‌شده انگلیسی ششم ژوئن در تئاتر “آلمیدا” به صحنه می‌رود.

“ریچارد سوم” یکی از محبوب‌ترین و مشکل‌ترین تراژدی‌های شکسپیر است. این اثر یکی از چهارگانه شکسپیر به شمار می‌رود. این چهارگانه از نمایشنامه‌های اولیه شکسپیر و بر اساس ماجراهای تاریخی شکل گرفته است. سه گانه بعدی او از “ریچارد دوم” و “هنری چهارم” در دو بخش و “هنری پنجم” تشکیل شده است. تاریخ تدوین نمایشنامه “ریچارد سوم” را ۱۵۹۱-۱۵۹۲ دانسته‌اند.

“ریچارد سوم” بر اساس سرگذشت و نقش ریچارد سوم در دوران پادشاهی انتهای قرون وسطا و بر اساس جنگ طوایف بر سر تاج فرمانروایی انگلستان شکل گرفته است.

ونسا ردگریو نقش ملکه مارگارت را در این کار بازی می‌کند. همچنین ریچارد مارتین فریمن، مارک رایلنس و کوین اسپسی دیگر بازیگران این نمایش اند. اسامی سایر بازیگران به زودی اعلام می‌شود.

رالف فاینس بازیگر فیلم‌هایی چون “هتل بزرگ بوداپست” ، “اسکای‌فال” ، “آرزوهای بزرگ” ، بیمار انگلیسی” و… است. او امسال به‌عنوان جانشین جودی دنچ نقش “ام” رئیس جیمز باند را را در فیلم “اسپکتر” ایفا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *