در مصاحبه اختصاصی با تئاتر فستیوال :

رضا ملکی : “خرس های پاندا” دغدغه ها و محدودیت های متولدین دهه شصت را نمایش می دهد


نمایش خیابانی “خرس های پاندا” به نویسندگی مصطفی جعفری خوزانی و کارگردانی رضا ملکی از خمینی شهر که در بخش مسابقه تئاتر خیابانی و دیگر گونه های اجرایی سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر حضور دارد ، از جمله نمایش هایی است که با نقدهای اجتماعی خود مورد استقبال بسیاری توسط مخاطبان قرار گرفت . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با رضا ملکی داشته است که می توانید آن را در ادامه بخوانید :

تئاتر فستیوال
از دغدغه ای که باعث شکل گیری نمایش “خرس های پاندا” شد ، برای ما بگویید.
من خودم متولد دهه شصت هستم ، ما که در دهه شصت به دنیا آمده و بزرگ شده ایم ، یک سری درگیری ها و مشکلاتی داشته ایم که سعی کرده ام در این نمایش این دغدغه ها را به تصویر بکشم و نمایش دهم . همچنین نشان دهم  که بچه های دهه شصت با توجه به محدودیت ها و مشکلاتی که دارند ، می‌توانند آینده ساز این کشور باشند  واتفاقات خوبی را رقم بزنند . بازیگر نمایش وارد دنیای مجازی می شود ، از این طریق می‌تواند کار انسان دوستانه ای انجام دهد و برای کشورش مفید باشد .
از مرحله نگارش تا اجرا و تمریناتتان چقدر طول کشید؟
تقریبا پنج ماه تمرین می‌کردیم.
سابقه حضور در جشنوراه تئاتر فجر را داشته اید؟
بله ، من آخرین بار سال ۸۹ در جشنواره شرکت کردم .
جشنواره امسال را چطور دیدید؟
جشنواره به نظر من خوب بود.
وضعیت تئاتر در خمینی شهر چگونه است؟
اگر بخواهیم تئاتر شهرستان را از لحاظ اقتصادی در نظر بگیریم ، متاسفانه آن طور که باید و شاید حمایت نمی‌شود . هر چند تمام بچه هایی که در جشنواره اجرا می‌کنند ، بچه های شهرستان هستند و پتانسیل بالایی دارند اما متاسفانه شهرستان آن طور که باید و شاید حمایت نمی‌شوند . در حال حاضر هم با توجه به شرایط بد اقتصادی ، اوضاع روز به روز بد تر می‌شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *