زندیش حمیدی : آقای عبداللهی تا آن جایی که توان داشتند گروه را رهبری کردند


نمایش ” در اعماق ” به کارگردانی زنده یاد مصطفی عبداللهی از روز یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه رفت . اواسط اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در زمانی که مصطفی عبداللهی در بیمارستان بستری بود و  گروه نمایش ” در اعماق ” تمریناتشان را بدون حضور کارگردان می گذراندند، خبرنگار تئاتر فستیوال به سراغ بازیگران این نمایش رفت و با بازیگران این نمایش گفت و گوی کوتاهی برقرار کرد . در ادامه می توانید گفت و گو با زندیش حمیدی بازیگر نقش زن کلید ساز را مطالعه کنید : 

تئاتر فستیوال

روند کار نمایش ” در اعماق ” چطور پیش رفت ؟

ما این کار را برای جشنواره تئاتر فجر آماده کرده بودیم . آقای عبداللهی چارت کامل کار را بسته بودند و در جشنواره این نمایش را اجرا کردیم ولی متاسفانه حال ایشان جوری شد که نتوانستند برای اجرای عموم ادامه دهند . خواه ناخواه دو سه ماه وقفه بین کار ایجاد شد زیرا کار به روتوش احتیاج داشت که آقای شهرستانی مسئولیت این کار را بر عهده گرفتند و ما زیر نظر ایشان تمرین کردیم کار براساس همان چارت قبلی است تنها اصلاحاتی ایجاد می شود و زمان نمایش کوتاه می شود .

بنابراین تغییری در متن ایجاد نشده است ؟ میزانسن ها چطور ؟

نه . متن تغییری نکرده است و فقط کوتاه شده است . میزانسن ها هم بنا بر این اتفاق یک تغییرات جزئی داشت و قسمت هایی از آن حذف شده است .

تمرینات نمایش ” در اعماق ” چه مدت آغاز شده است ؟ آیا تا به امروز از روند کار راضی بودید ؟

حدودا ده روز است که تمرینات را آغاز کرده ایم . بله بچه ها کار را آماده داشتند و آقای شهرستانی هم کمک کردند تا روند کار سرعت بیشتری بگیرد .

از سختی های کار در نبود آقای عبداللهی برایمان بگوید .

نبود حضور ایشان را همه ی بچه های گروه حس می کنند زیرا آقای عبداللهی نگاه و علاقه ی خاصی به تئاتر دارند و تا امروز همیشه با بیماری مبارزه کردند و همیشه با تئاتر سرپا بودند .

در دوره آماده سازی این نمایش برای جشنواره فجر هم ، ایشان دوره بیماری شان را می گذراندند .

بله . ایشان تمام وقت سر تمرین نبودند .  روزهایی بود که ایشان برای دیالیز می رفتند . و با همان حال می آمدند . با سختی ما کار را ادامه می دادیم . ولی الحق ایشان چیزی کم نگذاشتند و تا آن جایی که توان داشتند گروه را رهبری کردند .

در اجرای عمومی نمایش ” در اعماق ” تنها بازیگری که تغییر کردند آقای صمدی پور بودند ؟

بله . به جای آقای صمدی پور ، آقای سعید سلطانی نقش ایشان را بازی می کنند .

آیا از حمایت هایی که در این مدت از طرف سازمان های مختلف برای این نمایش صورت گرفته ، رضایت بخش بوده است ؟

وقتی نمایش در جشنواره اجرا شد ، آقای عبداللهی به سختی توانستند سالن ناظر زاده را بگیرند . چون هدف اصلی آقای عبداللهی سالن اصلی تئاتر شهر بود و ایشان به سالنی احتیاج داشتند که شبیه سالن اصلی باشد ولی هر دو سالن پر بود .  برای اجرای عمومی ” در اعماق ” با تلاش همه و لطف خانم مقتدی توانستیم سالن اصلی را بگیریم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *