سعید خیرالهی : به خاطر اوضاع اقتصادی ، گروه های با کیفیت تر ، کم کارتر شده اند


نمایش خیابانی “ملکوت” به نویسندگی و کارگردانی سعید خیراللهی یکی از نمایش هایی است که در سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در محوطه تئاتر شهر اجرا شد . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با کارگردان این اثر داشته است که می توانید آن را در ادامه بخوانید :

تئاتر فستیوال

سعید خیراللهی با معرفی بازیگران نمایش “ملکوت” در مورد سوژه این نمایش توضیح داد : در این نمایش آقای مصطفی کولیوندی نقش دکتر ملکوت را بازی می‌کنند و خانم مرجان قاسمی و بنده هم دیگر بازیگران این نمایش هستیم .
موضوع نمایش “ملکوت” ، اجتماعی بود نه سیاسی ، یک موضوع اجتماعی در مورد وضعیت فعلی جامعه مان . در مورد اینکه جامعه کمی فساد زده شده و این فساد به امور سیاسی هم رسیده است . ما سعی کردیم نقدی بر آدم هایی که در بعضی مواقع برای مقاصد مالی از دین استفاده ابزاری می کنند و فسادهایی که مرتبا اتفاق می افتد ، داشته باشیم .

او همچنین در رابطه با استقبال از این نمایش که به صورت خیابانی اجرا شد ، نسبت به اینکه اگر در سالن اجرا می شد ، گفت : من اگر نمایش “ملکوت” را در سالن اجرا می‌ کردم ، مخاطبم ، مخاطب بسته ای بود . من در این نمایش با عامه مردم کار داشتم . مردم عادی یک حرف هایی دارند ، مانند اینکه از دین بدشان نمی‌آید ، با مملکت مشکلی ندارند ولی مشکلات و دغدغه های مردم زیاد است و ما سعی کردیم که در مورد این دغدغه ها صحبت کنیم .
کارگردان نمایش خیابانی “ملکوت” با بیان اینکه هفدهین دوره است که در جشنواره تئاتر فجرشرکت می کند ، در مورد سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر گفت : من در دوره های مختلف جشنواره ، هم در بخش تئاتر صحنه ای و هم تئاتر خیابانی حضور داشته ام . امسال نظمی در جشنواره وجود داشت ولی به خاطر اوضاع اقتصادی ، خیلی از گروه ها دستشان بسته است . خرج اجرای تئاتر مدام زیادتر می شود و تئاتر نمی تواند منبع درآمد باشد . گروه هایی که با کیفیت تر هستند ، کم کارتر شده اند .
به شخصه از جشنواره راضی بودم . نمایش ها را ندیده ام چون فقط یک روز پیش از اجرایم در جشنواره ، به تهران آمدم . همچنین چون دبیر جشنواره تئاتر خیابانی شرهانی در دهلران استان ایلام هستم که ۱۲ تا ۱۵ اسفند برگزار می شود ، درگیر آن جشنواره بودم و در جشنواره تئاتر فجر حضور نداشتم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *