در مصاحبه اختصاصی با تئاتر فستیوال :

سوگل خلیق : دیانا فتحی به عنوان کارگردان به کار خود اشراف دارد


نمایش “اهالی هوا” به نویسندگی و کارگردانی دیانا فتحی در اولین روز جشنواره در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه رفت ، یکی از نمایش های بخش مسابقه ی تئاتر ایران یک این دوره از جشنواره محسوب می شود . به بهانه  اجرای این نمایش خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با سوگل خلیق ، بازیگر این اثر داشته است که می توانید آن را در ادامه بخوانید :

تئاتر فستیوال

از همکاری با دیانا فتحی بگویید . حضور نداشتن ایشان در زمان اجرا در جشنواره چه سختی هایی برای شما به عنوان بازیگر این نمایش به همراه داشت ؟

من و دیانا فتحی در دانشگاه سینما-تئاتر با هم آشنا شدیم ولی تا قبل از “اهالی هوا” با هم همکاری نداشتیم . ولی تا حدودی فضای کاری همدیگر را می‌شناختیم . تجربه کارگردانی این نمایش برای دیانا فتحی عالی بود. زیرا او کاملا  به کاری که انجام می دهد و نتیجه ای که می‌خواهد دریافت کند ، اشراف دارد . قطعا وجود کارگردان در زمان اجرا باعث دلگرمی و پشتوانه بازیگر خواهد بود اما با توجه به تمریناتی که داشتیم ، او قبل از سفر شرایطی را برای بازیگران خود فراهم کرده بود که با عدم حضورش در روز اجرای جشنواره لطمه ای به بازیگران و کار زده نشد .

 آیا این اجرا نسبت به اجرای عموم خود تغییراتی داشته است ؟

تغییری نداشته ولی قطعا کار نسبت به اجرای عموم خود پخته تر شده بود .
تاکنون در چه دوره هایی از جشنواره حضور داشتید ؟

تقریبا از سال ۸۸ هر سال در جشنواره حضور داشتم. 
 کیفیت جشنواره را نسبت به دوره های پیشین و همچنین “آثار ارائه شده در آن” با توجه به اینکه اکثر آنها مرور هستند ، چطور می بینید ؟

متاسفانه امسال امکان دیدن اجراهای جشنواره را ندارم . اما تعدادی از نمایش هایی را که اجرای عموم داشتند و اکنون در جشنواره حضور دارند را دیده ام و برایم بسیار جذاب بودند ولی در رابطه با کیفیت جشنواره نمی‌توانم نظر بدهم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *