در مصاحبه اختصاصی با تئاتر فستیوال :

شنو قادری : در کارِ ما مشکلات زیادی وجود دارد ، اما ما مشکلات را حل می کنیم


شنو قادری از بازیگران معلول پرتوان ، تا به حال ، با بازی در نمایش های مختلفی چون ” پرده برداری ” ، ” پزشک نازنین ” ، ” صندلی ها ” و … به کارگردانی حسین رحیمی و حضور در جشنواره های داخلی و خارجی تئاتر با این نمایش ها خوش درخشیده است . او این بار با بازی در نمایش ” ساعت ۵ شد بابا ” به کارگردانی گلنار اکبری ، در سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر حضور دارد . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با او انجام داده است که می توانید در ادامه بخوانید :

راجع به نقش خود در  نمایش ” ساعت ۵ شد بابا ” بگویید .

این نمایش برگرفته از نمایشنامه ” صندلی ها ” به نویسندگی اورژن یونسکو است که قبلا در نمایش ” صندلی ها ” بازی کرده ام . در این نمایش در نقش ” عمه خانم ” بازی می کنم که نقش خوبی است و آن را دوستش دارم . یک نقش ایرانی است که ارتباط خوبی با آن دارم .

نقش تان در این نمایش و در نمایش صندلی ها چه تفاوت هایی دارد ؟

در اصل این دو نقش یکی است . در ” صندلی ها ” یک پیرزن و پیرمرد در جزیره ای زندگی می کردند و هر بار مردم را به خانه شان دعوت می کردند . در اینجا عمه خانم ، حسنقلی را دوست دارد و می خواهد او را داماد کند . اما حسنقلی ، عمه خانم را دوست دارد و رو ندارد که این حرف را به او بگوید . هر هفته هم مراسم عقد و عروسی برگزار می کنند و این داستان مدام تکرار می شود .

چقدر تمرین داشتید ؟

ما حدودا یکسال و نیم پیش ، از تیر ماه ۹۶ تمریناتمان را شروع کردیم ‌‌. دوم دی ماه سال ۹۶ در جشنواره معلولین شرکت کردیم و بعد میهمان جشنواره تئاتر بوشهر شدیم ‌. از بیست و دوم تا بیست و ششم دی ماه هم آنجا بودیم . آبان ماه هم جشنواره تئاتر استانی کرمانشاه شرکت کردیم و حالا به سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر آمدیم .

اجرای تان در جشنواره تئاتر فجر چطور بود ؟

از اجرا راضی بودیم ‌. اتفاق جالبی افتاد که وسط اجرایمان ، گربه ای از وسط سالن رد شد .

نترسیدید ؟

نه .

مشکل و دغدغه ای در تئاتر دارید که بخواهید مطرح کنید ؟

مشکلات کاری وجود دارد اما ما مشکلات را حل می کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *