شهرهای میزبان تئاتر فجر استانی مشخص شدند


هفت استان به عنوان میزبانان جشنواره فجر استانی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر مشخص شدند.
تئاتز فستیوال
به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از  روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، در جلسه‌ای که شامگاه ۵ دی ماه با حضور سعید اسدی دبیر جشنواره و اتابک نادری مدیر هماهنگی امور استان‌ها برگزار شد، دبیران فجر استانی تجلیل شدند و شهرهای میزبان جشنواره استانی هم معرفی شدند.
بر همین اساس استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس، یزد، مازندران، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی به‌عنوان میزبانان جشنواره فجر استانی مشخص شدند و فجر استانی در بازه زمانی ۱۰ تا ۲۹ دی ماه برگزار می‌شود.
در آغاز این جلسه سعید اسدی با اشاره به اهداف برگزاری تئاتر فجر استان‌ها گفت: تئاتر نباید صرفا با هدف اجرا در یک شهر تولید شود چراکه این رویکرد هم به دیده شدن آثار نمایشی شهرها و هم به یادآوری خود استان‌ها کمک می‌کند تا بتوانند تولیدات سالانه خود را ارزیابی کنند.
وی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره سعی کرده‌ایم فراخوان‌ها را برای فجر استانی زودتر اعلام کنیم، بیان کرد: از آنجاکه فراخوان این دوره را زودتر از سال گذشته اعلام کردیم، علاقه‌مند بودیم استان‌ها هم زود‌تر اعلام آمادگی می‌کردند تا این جلسه نیز زودتر برگزار می‌شد.
اسدی درباره بیشتر دیده شدن فجر استانی در جشنواره گفت: به طور حتم در مراسم اختتامیه صحبت‌هایی از جشنواره فجر استانی می‌شود که اگر خود گروه‌ها هم بتوانند کلیپی برای نمایش تهیه کنند بیشتر به دیده شدن آثار و فعالیت‌هایشان کمک می‌کند.
دبیر جشنواره تئاتر فجر درباره برگزاری کارگاه‌های آموزشی در استان‌ها توضیح داد: ما در این دو دوره جشنواره در بخش کارگاه‌های آموزشی به سمت موضوعاتی مانند یادگیری فن بازیگری و کارگردانی نرفته‌ایم بلکه با موضوعاتی که در حال حاضر ضروری‌تر دیده است و با فقدان آموزشی آن رور به رو هستیم جلو رفته‌ایم تا شرکت‌کنندگان اطلاعات جذاب بیشتری به دست آورند.
اسدی افزود: اگر هر یک از استان‌های میزبان فجر استانی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی در شهرهایشان اعلام آمادگی کنند، ما از کمک به آنها دریغ نمی‌کنیم‌ و این فرصت را برایشان فراهم خواهیم کرد.
در ادامه تاریخ برگزاری جشنواره فجر استانی مشخص شد که به شرح ذیل است:
خوزستان (شهرهای بهبهان، اندیمشک و اهواز) ۱۰ الی ۱۳ دی ماه  
بوشهر ۱۰ الی ۱۳ دی ماه
فارس (شهر شیراز) ۱۲ الی ۱۵ دی ماه
یزد ۱۵ الی ۱۸ دی ماه
مازندران (آمل) ۲۰ الی ۲۳ دی ماه
آذربایجان شرقی(تبریز) ۲۵ الی ۲۸ دی ماه
خراسان رضوی( مشهد) ۲۶ الی۲۹ دی ماه
در پایان جلسه سعید اسدی دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر با اهدای لوح تقدیر از دبیران فجر استانی قدردانی کرد.
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن ماه برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *