در مصاحبه اختصاصی با تئاتر فستیوال:

عبدالزهرا محمودی: تئاتر دیدن از عادات اهالی بندر دیر است / از انجام تعهدات دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر راضی هستم


نمایش “در دهانم حرف بزن” به نویسندگی سید قاسم حسینی و کارگردانی عبدالزهرا محمودی یکی از نمایش های بخش مسابقه صحنه ای سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر است که در تالار استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه رفت. به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با کارگردان این اثر نمایشی داشته است که می توانید در ادامه بخوانید:

توضیح مختصری درمورد نمایش « در دهانم حرف بزن» بفرمایید .

« در دهانم حرف بزن » حاوی قصه‌ای است که اگر بخواهیم به لحاظ تاریخی آن را مورد بررسی قرار دهیم شاید اندکی از امروزمان فاصله داشته باشد اما نمود محتوای آن را در رگ های امروز جامعه میتوان دید لذا این موضوع ولع هر کارگردانی که به دغدغه های جامعه خود ارج می گذارد را برمی انگیزد. از طرف دیگر رنگ و بوی بوم و ریشه در واقعیت داشتن قصه برای من انگیزه ساز بود. دسترسی به نویسنده و امکان تعامل با وی نیز تا حدودی خیالمان را بابت تحلیل راحت می کرد. اینها همه بخشی از جرقه « در دهانم حرف بزن » بود.

در نمایش همه بازیگران با توجه به شخصیت خوب یا بدی که دارند، دارای زخم یا سوختگی هستند به جز یکی از بازیگران. در این مورد توضیح دهید.

با دقت به روند نمایش در می یابیم این زخم منشا درونی دارد به طوری که با گفتن کلمه‌ای مشترک درد آن زنده می شود. به نوعی کنشی اکسپرسیونیستی در جهت تفهیم مفهوم کلی کارمان است .

وضعیت تئاتر در بندر دیر به چه صورت است ؟ آیا در طی سال به طور مستمر تئاتر اجرا می شود؟

وضعیت تئاتر روند رو به جلو است . حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر برای شهر سی هزار نفری ما ، حالا دیگر به یک عادت تبدیل شده است و با یک قیاس میتوان به جهش و نبوغ تئاتر و تئاتری های شهر من پی برد. تئاتر دیدن از عادات اهالی دیر است و این ما را راغب و گاه وادار به تولیدات مستمر آثار نمایشی می کند .

سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر را تا به اینجای کار از نظر برنامه ریزی ها و هماهنگی ها چطور دیدید؟

ما از انجام تعهدات دبیرخانه راضی هستیم و کاستی‌ای را حس نکردیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *