عزت‌الله مهرآوران بر اثر کرونا درگذشت


عزت الله مهرآوران نمایشنامه نویس ، کارگردان ، بازیگر باسابقه تئاتر، سینما و تلویزیون و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت شب گذشته بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

به گزارش تئاتر فستیوال ، عزت الله مهرآوران بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون شب گذشته جمعه ۱۶ مهرماه پس از چند روز ابتلا به کرونا در بیمارستان آتیه درگذشت.

عزت‌الله مهرآوران در روز ۱۸ اردیبهشت ۱۳۲۸ در مسجد سلیمان به دنیا آمد . او فارغ‌التحصیل لیسانس رشته تئاتر از دانشگاه خوزستان و دارنده نشان درجه یک هنری از وزارت ارشاد بود.

وی در دوران نوجوانی با بازی در یکی از نمایش‌های مدرسه جادوی تئاتر را چشید و از جمله فعالیت‌های او درزمینه نمایشنامه‌نویسی می‌توان به نگارش آثاری همچون «مروارید»،«حجله بید»،«عاشق کشون»،«خیال »،«طومار حیرت به قلم باد»،«رکاب»،«هنرپیشه هملت»،«گفتگوی مکبث و اسفندیار رویین تن»،«آخرین دفاعیه فاطمه» و … اشاره کرد.

همچنین در طول چند دهه فعالیت هنری هم بر صحنه تئاتر و هم در سینما و تلویزیون حضور داشته است . او در تئاتر با نمایش هایی چون ” تخت و الماس” به کارگردانی مجید گیاهچی و نمایش ” هیچ در هیچ” به کارگردانی سیاوش تهمورث به روی صحنه رفت و در سینما با کارگردانان مختلفی چون رضا عطاران، محمدرضا هنرمند و ابراهیم حاتمی کیا همکاری داشته است که می‌توان به «آژانس شیشه‌ای»، «مومیایی» و «خوابم می‌آد» اشاره کرد.

مهرآوران همچنین در سریال‌های مختلفی در فضای کمدی و ملودرام به ایفای نقش پرداخته و نقش‌های به یادماندنی از خود به جای گذاشته است که از جمله آنها می‌توان به سریال «لیسانسه‌ها»، «دزد و پلیس»، «وضعیت سفید» و… اشاره کرد.

مهرآوران در سریال‌های خانگی همچون «هیولا» و «می‌خواهم زنده بمانم» نیز به نقش آفرینی پرداخته بود و «ساخت ایران ۳» از آخرین پروژه‌های سریالی او بود.

تشییع پیکر زنده یاد مهرآوران روز دوشنبه ۱۹ مهرماه ساعت ۱۱ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) انجام خواهد شد.

وبسایت خبری – تحلیلی تئاتر فستیوال درگذشت عزت الله مهرآوران ، بازیگر و نمایشنامه نویس پیشکسوت کشورمان را به جامعه هنری ایران و خانواده وی تسلیت می گوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *