در مصاحبه اختصاصی با تئاترفستیوال؛

علی بیداویسی : هنرمندان تئاتر لاهیجان بسیار قوی هستند


نمایش خیابانی ” کربلای آب ” به نویسندگی علی بیداویسی و کارگردانی مشترک علی بیداویسی و سولماز محمدی در چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اجرا شده است . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفتگویی با کارگردان این نمایش انجام داده است که می توانید در ادامه بخوانید :

علی بیداویسی درباره سوژه نمایش “کربلای  آب” به خبرنگار تئاتر فستیوال گفت : این نمایش در مورد شهدای غواص است . داستان درباره یکی از این غواص ها ، به نام قاسم است که اهل گیلان بوده و مادر او سی سال منتظر بازگشتن او می ماند و هر شب فانوس روشن می کند و به کوچه و خیابان می رود و منتظر است که این بچه اش بیاید و نگران او ، که مبادا زمین بخورد و پایش زخمی شود . قبل از این که اجساد شهدای غواص پیدا شود مادر این شهید ، فوت می کند. من در نهایت این ها را در بهشت به هم رسانیده ام و دیدم این داستان خیلی زیباست و مقام مادر خیلی بالاست.

او درباره سختی های اجرای تئاتر در شرایط کرونایی توضیح داد : بعضی وقت ها سالن ها تعطیل می شوند و ناچارا مجبوریم تعطیل کنیم . گاها که وضعیت ما کمی خوب می شود ، تمرین می کنیم.

در پایان بیداویسی در مورد وضعیت تئاتر خیابانی لاهیجان گفت : هنرمندان تئاتر لاهیجان بسیار قوی هستند . در جشنواره تئاتر فجر از شرق استان گیلان حدود پنج نمایش حضور دارد که یکی از آن ها نمایش من است ، یکی دیگر از لاهیجان ، دو تا از آستانه اشرفیه و یکی هم از سیاهکل .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *