فراخوان بخش “مونولوگ” نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی


فراخوان بخش مونولوگ نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی هم زمان با انتشار پوستر رسمی جشنواره اعلام شد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی، پوستر رسمی نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی با طراحی جواد آتشباری هنرمند طراح و گرافیست  منتشر شد. جواد آتشباری آثار ارزشمندی را در حوزه گرافیک ، سینما ، عکاسی ، کاریکاتور و تصویرسازی  خلق کرده و عضو انجمن طراحان گرافیک ایران وعضو انجمن طراحان پوستر تئاتر ایران است . وی همچنین  با ناشران و نشریه های معتبری همچون نشر نگاه ، نشر مروارید ، نشر تندیس ، کلک ، بخارا، هنرموسیقی، روانشناسی و هنر، نشر قصه، نشر افق ، نشر افکار ، نشر لیوسا  همکاری و تهیه و کارگردانی  چند فیلم کوتاه و مستند را نیز بر عهده داشته است.

بر پایه این گزارش فراخوان بخش مونولوگ جشنواره تئاتر اکبر رادی نیز اعلام شد. بخش مونولوگ نخستین دوره جشنواره تئاتر اکبر رادی به صورت رقابتی برگزار می شود و کارگردانان و نمایشنامه نویسان سراسر کشور میتوانند با ارسال نمایشنامه های مونولوگ متقاضی حضور در این بخش جشنواره باشند. علاقه مندان شرکت در این بخش می توانند تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه ۱۵ آذر ۹۷ نسبت به ارسال مدارک درخواستی جشنواره اقدام کنند. ضمنا اسامی آثار پذیرفته شده در این بخش نیز روز  شنبه ۱۵ دیماه ۹۷ اعلام می شود.

شرایط و مقررات شرکت در بخش مونولوگ نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی به این شرح است:

– بخش رقابتی مونولوگ، صرفا اختصاص به آثار ایرانی دارد.

– پذیرش در این بخش با توجه به اهداف جشنواره به کیفیت، خلاقیت و نوآوری نمایشها بستگی دارد.

–  متون اقتباسی نیز میتوانند در این بخش حاضر باشند. متون اقتباسی منوط به ذکر دقیق مشخصات

– صاحبان اصلی اثر، نوع اقتباس (آزاد ، وفادارانه با نگاهی به متن و …)میتوانند در بخش رقابتی مونولوگ شرکت کنند.

–  پایان نامه های عملی کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجویان رشته تئاتر (اعم از ارزیابی و دفاع شده یا ارزیابی و دفاع نشده) میتوانند متقاضی شرکت در بخش رقابتی مونولوگ باشند.

– آثاری که به اجرای عمومی درآمده باشند یا در جشنواره های تئاتر شرکت کرده باشند، مورد پذیرش دبیرخانه  جشنواره تئاتر اکبر رادی قرار نخواهندگرفت.

–  چنانچه در هر مرحله ا ی از انتخاب آثار مغایرتی با بندهای پیش گفته شده اثبات شود، دبیرخانه جشنواره تئاتر اکبر رادی، متقاضی شرکتک ننده در این بخش را از ادامه مسیر بازخواهدداشت.

–  رتبه های برگزیده و برتر برای یک نمایشنامه نویس، یک کارگردان، یک بازیگر زن، یک بازیگر مرد، یک طراح صحنه و یک نمایش منتخب خواهدبود که در آیین پایانی این جشنواره معرفی خواهندشد. جوایز این بخش شامل نشان استاد اکبر رادی، دیپلم افتخار، لوح سپاس و جایزه نقدی است. هم چنین اثر برگزیده و برتر نیز برای اجرای عمومی به اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی میشود.

– هزینه های اسکان و سفر گروههای شرکتک ننده در این بخش بر عهده جشنواره نیست و دبیرخانه جشنواره کمک هزینه ای را نمیتواند به گروههای شرکت کننده پرداخت کند.

مدارک مورد نیاز :

* ارسال سه نسخه از هر عنوان نمایشنامه و سه حلقه دی.وی.دی فیلم ضبط شده از اجرای نمایش مونولوگ به نشانی دبیرخانه و همچنین ارسال نمایشنامه در قالب فایلWord به نشانی الکترونیکی : bonyaderadi@gmail.com

* ارسال یک قطعه عکس کارگردان و نمایشنامه نویس به صورت فایل JPEG و خلاصه سوابق وی حد اکثر در ۱۰۰ کلمه در فایل Word به نشانی الکترونیکی

* ارسال چند عکس با کیفیت از اجرای نمایش به صورت فایل JPEG به نشانی الکترونیکی bonyaderadi@gmail.com

* ارسال سه حلقه دی. وی. دی. با کیفیت از فیلم اجرای نمایش به نشانی دبیرخانه پس از اعلام متون پذیرفته شده این بخش

* تکمیل فرم تقاضای حضور در جشنواره

* مجوز کتبی از نویسنده

بر پایه این گزارش علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق مکاتبه با پست الکترونیکی  دبیرخانه به آدرس: bonyaderadi@gmail.com و یا مراجعه حضوری به دبیرخانه جشنواره به آدرس: تهران- خیابان شریعتی بالاتر از پل سید خندان خیابان جلفا فرهنگسرای ارسباران طبقه دوم مراجعه و یا با شماره تلفن های : ۲۰- ۲۲۸۷۲۸۱۸  داخلی ۱۱۰ و یا شماره تلفن ۰۹۱۹۹۸۳۹۴۰۵ تماس حاصل کنند.

نخستین دوره جشنواره تئاتر اکبر رادی  با دبیری بهزاد صدیقی از ۲۲ تا ۲۸ دی ماه امسال با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی در شش بخشِ: مسابقه مونولوگ، مسابقه نمایش‌نامه‌نویسی، مسابقه نمایش نامه‌خوانی، مسابقه مقالات و سمینار رادی‌شناسی، پلاس (+)  در تهران برگزار و در حاشیه آن نیز نمایشگاه کاریکاتور با عنوان لبخند با شکوه آقای رادی و نمایشگاه عکس و اسناد تصویری آثار استاد اکبر رادی برپا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *