در مصاحبه اختصاصی با تئاتر فستیوال :

فریبرز کریمی : جذاب ترین و جسورانه ترین آثار در بخش مسابقه تئاتر ایران یک اجرا شده اند


نمایش ” نقاشی اشر ” به کارگردانی فریبرز کریمی در سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهربه روی صحنه رفته است . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با کارگردان این نمایش انجام داده است که می توانید در ادامه بخوانید :

نازنین محب اهری تئاتر فستیوال : فریبرز کریمی درباره انتخاب متن نمایش ” اشر ” که آبان و آذر ماه امسال در تالار قشقایی اجرای عمومی شده بود ، گفت : این سومین همکاری من با محمد حسین معارف به عنوان نویسنده ی این نمایش است . ما بسیار هم ذهن و هم فکر هستیم . این اثر هم در ادامه ی آثار قبلی مان ، روی مشکلات روانی کاراکتر ها و جنبه های مختلف آن متمرکز شده است که در شکل فانتزی و یا می توان گفت گروتسک ، اجرا شده است .

او در خصوص سابقه حضور خود در جشنواره تئاتر فجر و ارزیابی خود از روند برگزاری آن توضیح داد : اولین بار در سال ۹۲ در جشنواره تئاتر فجر حضور داشتم که اتفاق جالب در آن دوره ، تغییر دبیر ، یک هفته پیش از شروع جشنواره بود . و این موضوع ، مسائل را پیچیده کرد . واقعیت این است که چون هر سال دبیر عوض می شود ، در جشنواره هم رویکردهای مختلفی به وجود می آید . بنابراین روند برگزاری در دوره های مختلف متفاوت بوده است . به نظر من ، در این دوره ، جشنواره بسیار آرامی را پشت سر می گذاریم که این اتفاق بسیار خوبی است .

کریمی در این رابطه اضافه کرد : به دلیل مشکلاتی که در حال حاضر در ایران وجود دارد ، آثار متفاوتی از گروه های خارجی ، به جشنواره دعوت نشده اند . اما از لحاظ نظم و انضباط داوران ، همچون سال های گذشته ، تفاوتی چندانی نداشته است .

کارگردان نمایش ” اشر ” ، درباره سطح کیفی آثار بخش مسابقه تئاتر ایران یک ، که این نمایش هم در این بخش حضور دارد ، توضیح داد : واقعیت این است که اکثر آثار این بخش ، در طول سال اجرا شده اند . چند سالی است که رویکرد جشنواره به سمت اجرای آثار مرور رفته است و اثر جدیدی نمی بینیم . من بیشتر آثار را مخصوصا آنهایی که در بخش مسابقه تئاتر ایران یک ، حضور دارند ، در طول سال  دیده ام و اغلب این گروه ها ، همسن من هستند . بسیار خوشحال هستم که در این بخش شرکت کرده ام چرا که فکر می کنم ، جذاب ترین ، متفاوت ترین و جسورانه ترین آثار در این بخش به روی صحنه رفته اند و این  مهم ترین امتیاز جشنواره است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *