در مصاحبه اختصاصی با تئاتر فستیوال :

فضل الله عمرانی : اخیرا تئاتر در بندر دیر رشد خوبی داشته است


نمایش “عروسی خون” به نویسندگی و کارگردانی فضل الله عمرانی از بندر دیر یکی از نمایش هایی است که در بخش مسابقه ی تئاتر ایران یک سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر حضور دارد . به بهانه ی اجرای این نمایش در سومین روز جشنواره ، خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی فضل الله عمرانی داشته است که می توانید آن را در ادامه بخوانید .

“عروسی خون” چطور شکل گرفت ؟ از پروسه نگارش متن و حضور در جشنواره تئاتر فجر بگویید ؟

“عروسی خون” برگرفته از نمایشنامه “عروسی خون” فدریکو گارسیا لورکا است که بهرحال با توجه به فضای بسیار خوبی که در قصه آن وجود دارد ، من را جذب کرد تا بتواند کار جدیدم باشد . خیلی سریع تمام ذهنیت من را به جاهایی برد که حاصل آن ، این اجرا شد و پس از حضور در مرحله استانی سی امین جشنواره تئاتراستانی بوشهر به عنوان نمایش برگزیده وارد مرحله انتخاب برگزیدگان استان ها شد و در آنجا هم با نظر هیات داوران وارد بخش مسابقه تئاتر ایران یک سی و هفتمین جشنواره بین المللی فجر شد .

چه آیین های بومی را در این متن و اجرا وارد کردید ؟

از آیین خاصی بهره و استفاده نشده است بلکه بصورت کلی با فضاسازی های بومی در کلیت اجرا همراه می شویم .

با توجه به اینکه طراحی صحنه عنصر بسیار تاثیرگذاری در این اجراست ، طراحی صحنه این نمایش به چه صورت شکل گرفت ؟

در طراحی صحنه هم با توجه به شیوه اجرایی که در طول تمرینات اولیه انتخاب شده به این طراحی صحنه رسیدیم که بتوان نمایش رو بهتر اجرا کنیم .

 آیا در دوره های پیشین جشنواره تئاتر فجر نیز حضور داشتید ؟

بله ، من در سی و چهارمین و سی و پنجمین دوره جشنواره ، در بخش به علاوه فجر با دو نمایش حضور داشتم . همچنین در دوره سی و ششم  با نمایش “آواز ماهی در مرداب” در بخش “ب” مسابقه تئاتر ایران اجرا رفتم .

اوضاع تئاتر در بندر دیر را چطور ارزیابی می کنید ؟ آیا حمایتی از هنرمندان تئاتر و آثارشان در بندر دیر می شود ؟ 

خوشبختانه تئاتر بندر دیر در طول چند سال اخیر ، روند رشد خوبی داشته و با تلاش خود هنرمندان تئاتر در این بندر ، رونق بهتری یافته است و تقریبا حمایت اندکی هم می شود که امیدواریم روز روز بهتر بشود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *