قائدی: برای تالار مولوی باید تحسن دسته جمعی انجام بدهیم


دبیر جشنواره تئاتر دانشگاهی با گلایه از وضعیت مبهم تالار «مولوی» گفت: ظاهرا مشکل تالار مولوی باید با تحصن هنرمندان حل شود.

سیاوش قائدی

به گزارش تئاتر فستیوال ، سیاوش قائدی به شدت خواستار حل مشکل تالار مولوی شد و اضافه کرد: در این مدت جلسات متعددی با معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران داشتم و تفاهم نامه‌ای فرستادم که براساس آن، ایشان قول داد ۲۰ اردیبهشت ماه تالار مولوی را تحویل ما بدهد اما شواهد نشان می‌دهد این امر شدنی نیست.

او در ادامه گفت: روزشمار جشنواره ما آغاز شده است اما هنوز تعمیرات تالار مولوی آغاز نشده است. متعجبم که چرا هیچ کس واکنشی نسبت به این موضوع نشان نمی‌دهد. گویی باید تحسن دسته جمعی در مقابل دانشگاه تهران انجام بدهیم و آقایان رشیدی و نصیریان بروند و کلید تالار مولوی را از دانشگاه تهران بگیرند. دانشگاه تهران هیچ اشتیاقی برای به سامان کردن وضعیت مولوی ندارد و این خطر وجود دارد که جشنواره ما از تالار مولوی محروم بماند.

او ادامه داد: وضعیت تالار «مولوی» مانند یک زخم کهنه از روز اولی که به دبیرخانه جشنواره آماده‌ایم با ما بوده و تا برگزاری جشنواره هم ادامه دارد.

دبیر جشنواره تئاتر دانشگاهی با اشاره به درخواست همیشگی شرکت‌کنندگان برای مشخص شدن وضعیت اجرای عمومی‌شان یادآور شد: ما قول داده بودیم بخشی از آثار در تالار مولوی اجرای عمومی بشود اما با این وضعیت این تالار را حتی برای میزبانی جشنواره نخواهیم داشت چه رسد به اجرای عمومی!

او درپاسخ به این پرسش که آیا حاضرید بدون تعمیرات تالار مولوی‌، جشنواره را در این تالار برگزار کنید‌، توضیح داد: اگر چنین صحبتی مطرح شود‌، از این تالار استفاده می‌کنیم اما در طول یک سال و نیم گذشته مدیران دانشگاه تهران و مدیر تالار مولوی بارها مصاحبه کرده و گفته‌اند تالار مولوی خطر جانی دارد. متاسفانه با اینکه بودجه تعمیرات قبل از عید واریز شده اما هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و دلخوری ما از این است که چرا هیچ کس هیچ کاری نمی‌کند.

قائدی ادامه داد: دانشگاه تهران تکلیفش با خودش معلوم نیست و در این وضعیت تمام کسانی که قول داده بودند، از تعمیرات تالار مولوی حمایت می‌کنند و بودجه‌ای را برای این منظور اختصاص می‌دهند دلسرد خواهند شد.

سیاوش قائدی در پایان سخنانش همچنان خواستار حل مشکل تالار «مولوی» شد و تاکید کرد: از هر ارگانی مدیر یا شخص حقیقی و حقوقی که می‌تواند این مشکل را حل کند، می‌خواهند که زودتر وارد عمل بشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *