در مصاحبه اختصاصی تئاترفستیوال؛

مالک آبسالان : ایران از کشورهای پیشرو و آوانگارد در حوزه تئاتر خیابانی در منطقه است / تئاتر خیابانی با نفس تماشاگر زنده است


نمایش خیابانی ” طوطی و بازرگان ” به نویسندگی و کارگردانی حیدر رضایی از شهر ایلام یکی از نمایش هایی است که در چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در محوطه مجموعه تئاتر شهر اجرا شد . مالک آبسالان یکی از بازیگران این نمایش بود . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با بازیگر این نمایش انجام داده است که می توانید در ادامه بخوانید :

آمنه ملاحاجی – تئاتر فستیوال : مالک آبسالان در مورد نمایش طوطی و بازرگان به خبرنگار تئاتر فستیوال گفت : این نمایش پرفورمنس و محیطی و برگرفته از داستان طوطی و بازرگان مولانا بود . این نمایش در مورد ابرقدرت هایی است که دنیا را تسخیر کرده اند و بذر جنگ را در دنیا پاشیده اند . سعی کرده ایم پیام صلح را به صورت درام و نمایشی در قالب فرم ، نشان دهیم . ظاهرا تماشاگران خوششان آمد چرا که این یک نمایش فرم همراه با موسیقی و لباس بود . امیدوارم که مورد قبول قرار گرفته باشد .

بازیگر نمایش خیابانی طوطی و بازرگانبا بیان اینکه ایران یکی از کشورهای پیشرو و آوانگارد در حوزه تئاتر خیابانی در منطقه است درباره تئاتر خیابانی توضیح داد : به نظر من ، فستیوال تئاتر یکی از مهم ترین فستیوال های دنیا است و تئاتر خیابانی یکی از بهترین گونه های آن . چون مستقیم با تماشاگر در ارتباط است و از هر قشری بدون بلیت می آیند و نمایش را می بینند و آن پیام لازم تئاتری را می گیرند و تاثیر گذار است . دو سه سالی به خاطر کرونا جشنواره اکثرا مجازی برگزار می شد . خدا را شکر می کنم که دوباره مردم را کنار خودمان دیدیم و برای آنها اجرا کردیم .

او با تاکید بر اینکه اجرای نمایش به صورت مجازی چندان خوب نیست ، اضافه کرد: تئاتر یک چیز زنده است . تئاتر یعنی با تماشاگر . تئاتر خیابانی با نفس تماشاگر زنده است . اصلا فضای مجازی برای تئاتر نیست .

در پایان مالک آبسالان به آسیب های شیوع کرونا بر تئاتر اشاره کرد و گفت : در حال حاضر هر اتفاقی بیفتد تئاتر تعطیل می شود و مسئله معیشت ما هنرمندان که شغل مان از این راه است هم تحت شعاع قرار می گیرد و بی شک در این دو ، سه سال آسیب دیده ایم . امیدوارم که تمام شود و به روال عادی کار کردنمان برسیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *