در مصاحبه اختصاصی با تئاتر فستیوال :

محمدجواد صرامی : از دبیرخانه جشنواره به شدت راضی هستم


نمایش “سر میز شام” به نویسندگی و کارگردانی محمد جواد صارمی در سومین روز از سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر در تماشاخانه ایرانشهر در بخش مسابقه تئاتر ایران دو به روی صحنه رفت . به این بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با کارگردان این اثر نمایشی انجام داده است که می توانید در ادامه بخوانید :

نازنین محب اهری _ تئاتر فستیوال : محمدجواد صارمی در رابطه با نمایش “سر میز شام” توضیح داد :  این نمایشنامه برداشتی آزاد از نمایشنامه “یرما” اثر لورکا است و نگاهی معاصر به فقر و آنچه امروز در جامعه ی کشاورزان می گذرد ، دارد .

او دلیل تولید این اثر را نمایش فضای مسخ شده در لحظه نگارش نمایشنامه بیان کرد و گفت : زمانی که شخصیت لورکا در اتاق خود مشغول نگارش نمایشنامه یرما است ، مسخ می شود و با شخصیت های نمایشنامه روبرو می شود و در خانه اش همگی بر سر میز شام قرار می گیرند .

صارمی که در سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر با نمایش “چرخ سودایی ” حضور داشته است ، در رابطه با کیفیت برگزاری این دوره از جشنواره گفت : به نظر من امسال گروه های نمایشی و کیفیت آثار آن ها بسیار برای دبیرخانه و مسئولین قابل احترام است . با چشمان خودم کمک رساندن آن ها را به گروه ها دیده ام و به شدت از دبیرخانه راضی هستم . مسائل دیگری در جشنواره وجود دارد که به سیاست گذاری های کلی مربوط می شود به عنوان مثال ناگهان کمک هزینه ها کاهش می یابد ولی همه این اتفاقات سوپرایزهایی است که ناخواسته پیش می آید و ما آن ها می پذیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *