در مصاحبه اختصاصی با تئاتر فستیوال :

محمد شاکری : فرصت دیدن آثار جشنواره برای گروه های شهرستان محدود است


نمایش “بازگشت به خانه” به کارگردانی محمد شاکری در بخش مسابقه تئاتر ایران دو در سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به روی صحنه رفت . این نمایش از شهر بجنورد در جشنواره حضور دارد .به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با کارگردان این اثر داشته است که می توانید آن را در ادامه بخوانید :

نازنین محب اهری – تئاتر فستیوال : محمد شاکری در معرفی نمایش “بازگشت به خانه” گفت : داستان زندگی زوجی به نام مجید و نرگس است که به دلیل مشکلات زندگی مشترک ، تصمیم می گیرند از هم جدا شوند . این تصمیمی است که نرگس می گیرد و در همان لحظه با خودش مواجه می شود . انگار از آینده وارد زندگی خود می شود و دقیقا در موقعیت خود را قرار می دهد و درگیر این چالش می شود که آیا رفتنش تصمیم درستی است یا خیر و اگر برود و یا نرود چه اتفاقاتی میافتد . در واقع این نمایش چالش زندگی زن و شوهری است که در شکست زمانی حال و آینده اتفاق می افتد .

شاکری در پاسخ به این سوال که آیا از روند برگزاری و سطح کیفی جشنواره راضی هستید ، گفت : با توجه به شرایط گروه های شهرستان در جشنواره ، ما نتوانستیم زیاد کار ببینیم به همین دلیل نمی توانم از لحاظ کیفی کارها را بسنجم . ما دیروز به تهران رسیدیم ، امروز اجرا داشتیم ، فردا در جشنواره هستیم و پس فردا بر می گردیم . ما تنها فردا ، فرصت دیدن نمایش های جشنواره را داریم . بنابراین از نظر کیفی من نمی توانم نظر بدهم اما استقبال دست اندرکاران جشنواره و همکاری و همدلی آنها واقعا کم نظیر بود . در این چند دوره ای که من تجربه حضور در جشنواره را داشتم ، صادقانه می گویم که در این دوره همگی با تمام حمیت کار می کردند و واقعا از همه تشکر می کنم.

کارگردان نمایش “بازگشت به خانه” با انتقاد از اینکه فرصت دیدن آثار جشنواره برای گروه های شهرستان محدود است ، گفت : همیشه بزرگترین دغدغه ما ، فرصت دیدن آثاری است که در جشنواره تئاتر فجر که ویترین جشنواره کشور است ، به روی صحنه می رود . تمامی کارهای کشور در اینجا حضور دارند ولی متاسفانه همیشه به دلیل شرایط اقتصادی و ترافیک کاری و محدودیت اسکان این شرایط برای گروه های شهرستانی مهیا نمی شود . ما تنها فردا فرصت دیدن نمایش های جشنواره را داریم و نهایتا فرصت کنیم دو تا سه اجرا ببینیم . اگر شرایط طوری پیش برود که بتوانیم بیشتر در جشنواره باشیم و نمایش های بیشتری ببینیم ، قطعا پر بارتر به شهرستان برمی گردیم . البته می دانم که در این اوضاع شرایط اقتصادی ، کاملا طبیعی است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *