محمود استاد محمد بزرگ داشته می شود


بزرگداشت محمود استادمحمد به مناسبت اولین سالروز درگذشت این هنرمند در برنامه‌ای با نام «سپنج رنج و شکنج» برگزار می‌شود.

استاد- محمد

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از سایت تئاتر، نادر برهانی‌مرند مدیر برگزاری این برنامه گفت: این برنامه به کوشش رادیو نمایش و در تاریخ ۱۱ مرداد ماه برگزار خواهد شد.

او یادآور شد: رادیو نمایش از آغاز امسال طرحی را برای بزرگداشت نمایشنامه‌نویسان اجرا می‌کند که طی آن در هر فصل بزرگداشت یکی از نمایشنامه نویسان نامی کشور برپا خواهد شد.

برهانی ‌رند اضافه کرد: اولین برنامه بزرگداشت به آقای خسرو حکیم رابط اختصاص داشت که اردیبهشت‌ماه در برنامه‌ای با نام «من با کدام ابر» برگزار شد و بزرگداشت آقای استاد محمد هم به عنوان دومین برنامه در فصل تابستان برپا می‌شود.

به گفته این هنرمند تئاتر در ادامه این تجلیل‌ها،‌ بزرگداشت زنده‌یاد اکبر رادی با نام «ملودی شهر بارانی» و محمد چرم شیر با نام «کبوتری ناگهان» در دو فصل پاییز و زمستان برگزار خواهد شد.

برهانی مرند درباره‌ برنامه بزرگداشت استاد محمد توضیح داد: در یک هفته ۷ نمایشنامه از ایشان در قالب نمایشنامه‌های رادیویی از شبکه‌های مختلف رادیو مانند رادیو نمایش‌، رادیو فرهنگ،‌ ایران و … پخش می‌شود که این آثار از روز ۴ تا ۱۱ مرداد ماه پخش می‌شود.

در کنار این‌، بیشتر برنامه‌های گفت وگو محور رادیو تحلیل آثار استاد محمد می‌پردازد.

این نمایشنامه نویس افزود: برنامه بزرگداشت در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود که در آن دو تن از بزرگان اهل فن درباره جایگاه استاد محمد سخن می‌گویند و به میهمانان نیز یادنامه صوتی و لوح فشرده نمایشنامه‌های رادیویی اهدا خواهد شد.

به گفته او‌، این برنامه از طرف رادیو نمایش با همکاری خانه هنرمندان ایران‌، خانه تئاتر‌، موسسه هنرمندان پیشکسوت‌، مرکز هنرهای نمایشی‌، و موزه هنری برگزار می‌شود. محمود استاد محمد نمایشنامه‌نویس‌، کارگردان و بازیگر تئاتر متولد آبان ۱۳۲۹ است.

در کارنامه هنری او نگارش نمایشنامه‌هایی چون ‌«سپنج رنج و شکنج»،«آسید کاظم»،«شب بیست و یکم»، «تهران»،«دقیانوس امپراتور شهر افسوس» و… ثبت شده است.

این هنرمند سوم مرداد سال ۹۲ پس از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان درگذشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *