مدیرکل هنرهای نمایشی با عباس جوانمرد دیدار کرد


مدیرکل هنرهای نمایشی صبح روز جمعه با حضور در منزل عباس جوانمرد با این هنرمند با تجربه تئاتر و موسس گروه هنر ملی دیدار کرد.

شفیعی شریعتی

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، در این دیدار که با هماهنگی تماشاخانه سنگلج و در ارتباط با فصل جدید برنامه‌های این تماشاخانه برگزار شد، جوانمرد با بیان دیدگاه‌های خود پیرامون شرایط تئاتر کشور گفت: وصیت من برای همیشه این است که چشم شما باید به آینده باشد. این امر باید با توجه به نسل جوان به وجود آید. نسل جوانی که اکثر آن‌ها هم از شهرستان‌ها هستند.

در این دیدار مدیرکل هنرهای نمایشی، با اشاره به وضعیت تئاتر در استان‌ها گفت: وضعیت اجرای عمومی آثار نمایشی در استان‌ها مطلوب نیست و اجرا عمومی آثار نمایشی در استان‌ها عموماً استمرار و تداوم ندارد. درصدد هستیم علاوه بر گروه‌های استانی اولویت را بر اجرای عمومی نمایش‌ها قرار دهیم.

شفیعی در همین رابطه افزود: ساخت پلاتوهای نمایشی مختص اجرای تئاتر با هم‌افزایی شهرداری‌های سراسر کشور در اولویت برنامه‌های اداره کل است. در تهران نیز بنای کار ما این است که سالن‌ها و امکانات دولتی به آثار نمایشی اختصاص یابد.

در این جلسه جوانمرد به بازگویی خاطرات خود از نحوه تاسیس تماشاخانه سنگلج و شکل‌گیری گروه هنر ملی پرداخت و در بخشی از سخنان خود گفت: تمام تئاترهای این مملکت به دلیل کم‌سوادی سازندگان آن اشتباه ساخته شده‌اند و این در حالی است که سنگلج به دلیل این‌که حسب اتفاق زمینی بیضی شکل داشت تقریباً استاندارد ساخته شد.

در این دیدار صمیمی، علاوه بر مهدی شفیعی، مدیرکل هنرهای نمایشی، پیمان شریعتی، معاون اجرایی اداره کل، علی عابدی، مدیر تماشاخانه سنگلج و محسن حسن‌زاده، مدیر اجرایی و روابط عمومی تماشاخانه سنگلج حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *