رپرتوار تئاتر استان ها در حوزه هنری تهران


مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری اطلاعاتی از برگزاری رپرتوآر تئاتر استانی در حوزه هنری را ارائه داد.

رحمت امینی

به گزارش تئاتر فستیوال ، رحمت امینی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری درباره فعالیت‌های این مرکز در مصاحبه ای با خبرگزاری مهر گفت: دفتر تئاتر خیابانی همچون سال های گذشته در زمینه اجرای نمایش های خیابانی در مکان های مختلف فعال است و به این نتیجه رسیده ایم که تئاتر خیابانی باید در مکان هایی که مردم بیشتر حضور دارند اجرا داشته باشد نه اینکه تنها در حیاط حوزه هنری فرصت اجرا داشته باشد.

وی ادامه داد: به همین منظور دفتر تئاتر خیابانی در ایام ارتحال امام خمینی (ره) در حرم امام به اجرای تئاتر خیابانی پرداخت که با استقبال نیز روبرو شد. هفته گذشته نیز در نمایشگاه قرآنی شمیم وحی نمایش هایی با مضامین قرآنی اجرا شدند.

این مدرس تئاتر درباره نمایش های صحنه ای حوزه هنری بیان کرد: قرار است بعد از شب های قدر و ایام عزاداری ماه مبارک رمضان نمایش کمدی «سفید» به کارگردانی محمد زوار بی‌ریا که مضمونی مذهبی نیز دارد در حوزه هنری به صحنه برود.

امینی درباره برگزاری رپرتوار تئاتر استان ها نیز توضیح داد: قرار است ۵ تا ۶ نمایش از برگزیدگان تئاترهای استانی جشنواره تئاتر «سوره ماه» به صورت یک رپرتوآر به مدت یک هفته در سالن های تئاتر حوزه هنری تهران اجرا داشته باشند. این کار در راستای حمایت از تئاتر استان ها صورت می گیرد و حوزه هنری هزینه اسکان و پرداخت کمک هزینه برای اجرای این آثار را بر عهده خواهد داشت.

وی درباره زمان برگزاری جشنواره تئاتر «سوره ماه» بیان کرد: نتایج بازبینی گروه های نمایشی اعلام شده و از نیمه مرداد تا نیمه شهریور ماه جشنواره استانی و منطقه ای سوره ماه برگزار می‌شود و در مهرماه نیز جشنواره سراسری تئاتر «سوره ماه» در تهران برپا خواهد شد.

این کارگردان تئاتر در پایان درباره دیگر فعالیت هایش اضافه کرد: در حال حاضر مشغول تمرین نمایش «جیجک علیشاه» هستم که ابتدای مرداد ماه در تماشاخانه سنگلج به صحنه می رود. نمایشنامه «جیجک علیشاه» یا «اوضاع دربار قاجار» نوشته ذبیح بهروز است که در سال ۱۳۰۱ نوشته شده است و مضمونی کمدی دارد.

نمایش «جیجگ علیشاه» به نویسندگی ذبیح بهروز و کارگردانی رحمت امینی و نقش آفرینی امیر کربلایی، مسعود میرتار، علیرضا ناصحی، فرزین صابونی، مسعود شاه کرمی، احمد صمیمی، رضا عموزاد، ابوالفضل جاج‌علی خانی، رستا رضوی، امین وحیدی‌پور و طوفان مهردادیان مردادماه در تماشاخانه سنگلج به صحنه خواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *