در مصاحبه اختصاصی با تئاتر فستیوال :

رضا موسوی: “سرود صدهزار افلیای عاشق” بیانگر عمق دردمندی و خسارات روحی روانی بازماندگان جنگ است


کارگردان نمایش”سرودصدهزارافلیای عاشق” ازخصوصیات و جزئیات این نمایش گفت.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی نمایش “سرودصدهزارافلیای عاشق”، رضاموسوی کارگردان این نمایش گفت: این نمایش براساس متنی از دکتر قطب الدین صادقی و توسط گروه هوم بازنویسی شد و سعی شد که جزییات بیشتری در این نمایش از لحاظ نور و طراحی صحنه و موسیقی بکارگرفته شود تا تماشاگر ارتباط بیشتری با این کار برقرار کند.

وی درخصوص تک بازیگر این نمایش گفت: خانم امیری توانایی زادی برای ایفای این نقش داشت و من ایشان راانتخاب کردم که به نظرم صحیح ترین انتخاب بود.خلق دوکاراکتر در یک لحظه که بازیگر و افلیا می باشد توسط ایشان به بهترین نحو انجام شد که کار ستودنی و بزرگی بود.سعی کردیم تا با کارکردن روی جزیات متن که وقت بسیاری راهم از من و گروه برد،اثری را خلق کنیم که بیانگر عمق فاجعه و تالمات روحی بازماندگان جنگ باشد.

موسوی افزود: به نظرم هنوز که هنوز است جنگ ما مانند جنگ های دیگر در اقصی نقاط جهان هزاران داستان نهفته در دل خود دارد که می بایست بازگو شوند و هنر نمایش بهترین وسیله برای بازگوکردن و پرداختن به این مسائل است. فاجعه انفال که ما دراین نمایش به ان پرداخته ایم یکی از هولناک ترین فجایع بشری قرن حاضراست که توسط صدام و به دلیل حمایت و مشارکت کردها علیه رژیم بعث انجام شد و طی ان در هشت مرحله یک جنایت انسانی و بشری رخ داد که هنوز هم عمق فجایع آن باورنکردنیست.

وی در پایان از عموم مردم صلح طلب و آزاده خصوصا کردزبانان دعوت کرد از این نمایش دیدن کنند.

نمایش سرود صدهزار افلیای عاشق تا ۲۲ اسفند ماه از ساعت ۱۹.۳۰ در تماشاخانه خانه موزه استاد فقید عزت الله انتظامی واقع در یابان اندرزگو (قیطریه)، شرق به غرب، روبروی بلوار کاوه، خیابان احمدی، پ۲۸ پذیرای علاقمندان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *