در گفت و گوی اختصاصی با تئاتر فستیوال :

عزت الله مهرآوران : “خروج ممنوع” نمایشی بسیار فلسفی و درونگرا است .


نمایش ” خروج ممنوع ” نوشته ژان پل سارتر و به کارگردانی گیتی قاسمی که این روزها در سالن حافظ به روی صحنه می رود ، در یکی از شب های اجرای خود میزبان دکتر عزت الله مهرآوران بازیگر تئاتر ، سینما و تلویزیون بود . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال نظر وی را راجع به نمایش ” خروج ممنوع ” جویا شد که می توانید آن را در ادامه بخوانید :

عزت الله مهرآوران با اشاره به نویسنده و مترجم نمایشنامه “خروج ممنوع” گفت : نمایش دادن قابلیت های تئاتری نمایشنامه “خروج ممنوع” با نویسنده ای بزرگ و مترجمی بزرگ ، قدرت ، توان و هوشمندی بسیاری می خواهد . بنابراین وقتی بروشور را دیدم واقعا ترسیدم ، گفتم چگونه می شود نمایشنامه ژان پل سارتر و ترجمه استاد سمندریان را یک خانم جوان به روی صحنه ببرد اما با دیدن نمایش ، این قدرت ، توان و هوشمندی برای ایحاد هارمونی عجیب فضای نمایش ، نواهای موسیقی و بازیگردانی بسیار درست را در توان خانم گیتی قاسمی دیدم .

این بازیگر تئاتر در ادامه افزود : می توانیم بگوییم “خروج ممنوع” ضمن اینکه نمایشی بسیار فلسفی ، بسیار درونگرا و بسیار تاریک است اما خیلی خوب توانسته ما را به عنوان تماشاگر آرام آرام از تاریکی به روشنای نمایش بیاورد . کارگردان بازی ها را طوری کارگردانی کرده بود که من به عنوان تماشاگر یا تماشاگری که تئاتر بازی می کند به راحتی توانستم آنچه را که آن ها بازی می کردند ، دریافت کنم . و این فضا در اختصار و مینیمال بودن ، بسیار خوب توانست عظمت فضای رعب آور درون انسان ها را بنمایاند و من واقعا بسیار لذت بردم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *