در گفت و گوی اختصاصی با تئاتر فستیوال :

علیرضا ناصحی : اضافه شدن بخش تجربه در جشنواره اتفاق خوبی است .


علیرضا ناصحی ، بازیگر و کارگردان تئاتر ، این روزها در جشنواره نمایش عروسکی ، سه نمایش در بخش های مختلف آن دارد که یکی از آن ها نمایش “راز گل سرخ” است که در بخش پاتوق کودک اجرا شد . خبرنگار تئاتر فستیوال گفت و گویی با وی در مورد آثارش در جشنواره و کیفیت برگزاری جشنواره در دوران دبیری مرضیه برومند داشته است که می توانید آن را در ادامه بخوانید :

تئاتر فستیوال

علیرضا ناصحی در توضیح نمایش “راز گل سرخ” گفت : پروژه ای در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نام کتابِ تئاتر بود که من یکی از درس های کتاب سوم دبستان ، به نام “راز گل سرخ” را انتخاب و آن را به نمایش تبدیل کردم . نمایش ریتمیک و موزیکالی است و مخاطب آن بیشتر دختر بچه های شش ، هفت ساله هستند .

وی همچنین با بیان اینکه دو نمایش دیگر نیز در جشنواره نمایش عروسکی دارد ، در این رابطه گفت : دو کار دیگر نیز در جشنواره امسال دارم ، یکی ” کمانچه ، آب و دیگران ” که روز یکشنبه ساعت ۱۷:۳۰ و ۲۰:۳۰ در پارک لاله ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا خواهد شد و یک نمایش هم به نام “آن مرد آمد ” در بخش تجربه دارم که ساعت ۱۸:۳۰ در سالن انتظامی اجرا می شود .

این بازیگر و کارگردان تئاتر ، در مورد اضافه شدن بخش تجربه به جشنواره نمایش عروسکی اظهار کرد : اتفاق بسیار خوبی است چون از حالت کلیشه ای خارج می شویم . اینکه فکر کنیم نمایش عروسکی ، همین است و بس ، اشتباه است . هر چیزی می تواند عروسک باشد و هر وسیله ای که بتواند خلاقیت ما را بروز دهد و بتوانیم با آن حرف جدیدی بزنیم ، می تواند در این جشنواره جا داشته باشد . به نظرم بخش تجربه جایگاه بسیار درستی دارد و امیدوارم تعداد نمایش های این بخش در سال های آینده بسیار بیشتر باشد .

کارگردان نمایش “راز گل سرخ” در مورد کیفیت برگزاری جشنواره عروسکی گفت : جشنواره عروسکی ، از نظر آموزشی برای بچه ها ، سرگرم کننده بودن عروسک ها و اینکه به کودکی مان که در حال فراموش کردن آنیم ، بر می گردیم ، جشنواره ای فوق العاده عالی است . نمایش عروسکی از تئاتر عادی نیز سخت تر است چون شما جدای از این که کار تئاتر را بلدید ، باید یک چیز اضافه تر هم بدانید . تکنیک ، ساخت عروسک و نحوه استفاده از آن نیز بسیار مهم است .

وی همچنین در مورد تغییرات جشنواره عروسکی در زمان دبیری مرضیه برومند گفت : جشنواره عروسکی تغییراتی داشته است ، دبیر جشنواره ، خانم برومند ، انسانی هستند که وقتی یک کار فرهنگی انجام می دهند ، قطعا آن را توسعه می دهند . سالیان سال است که ایشان را می شناسم و مطمئنم امسال از سال های قبل بهتر است و توصیه می کنم که همه از این جشنواره حمایت کنند .

علیرضا ناصحی در پایان گفت : امیدوارم نمایش های عروسکی فقط در جشنواره اجرا نشوند و مکان و سالنی باشد که این نمایش ها بتوانند ، مدام اجرا شوند و جلوی چشم مردم باشند و حالت مستقل پیدا کنند . این اتفاق در طول سال کم پیش می آید ، تنها بعضی از فرهنگسراها و عمدتا کانون پرورش فکری این کار را انجام می دهد که امیدوارم در سالن های دیگر نیز نمایش عروسکی ببینیم .

۲ نظر ثبت شده است .

  1. فرنوش mmm گفت:

    سلام انشالله علیرضای ناصحی عزیز هر روز بیشتر بدرخشه
    بسیار دوست داشتنی و فعاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *