میکاییل شهرستانی : امیدوارم نمایش مصطفی عبداللهی را در اجرای عمومی ببینم


نمایش ” در اعماق” به کارگردانی مصطفی عبداللهی در روز آخر جشنواره به روی صحنه رفت . این نمایش به میکائیل شهرستانی و هما روستا تقدیم شد . به همین بهانه تئاتر فستیوال مصاحبه ی اختصاصی با میکائیل شهرستانی داشت که متن آن به شرح زیر است :

 شهرستانی

آقای شهرستانی نمایش ” در اعماق ” به کارگردانی آقای مصطفی عبداللهی بر روی بروشور به شما و خانم هما روستا تقدیم شد . آیا شما توانستید این اجرا را ببینید ؟

متاسفانه من کار را ندیدم به این دلیل که من فردا باید نمایش ” سلام ، خداحافظ ” را به روی صحنه ببرم و در واقع اجرای ژنرال را امشب برگزار کردم . با آقای عبداللهی تلفنی صحبت کردم و بابت محبتی که نسبت به من داشتند اظهار تشکر کرده و عذرخواهی کردم که به دلیل اجرای نمایش نتوانستم حضور پیدا کنم . انشالله کار را در اجرای عمومی می بینم ، ترجیح ایشان نیز بر این بود که در اجرای عمومی خدمتشان برسم که انشالله کارشان اجرای عمومی داشته باشد . چون معمولا اجراهای جشنواره شتابناک است و ممکن است خیلی از موارد هماهنگ نباشد . در واقع من هم این بهانه ی جدی را داشتم که امروز نتوانم به خدمت ایشان برسم . امیدوارم که اجرای خوبی بوده باشد .

خوشبختانه اجرای خیلی خوبی بود و استقبال شد . شما چقدر به اجرای عمومی این نمایش امیدوارید ؟

دلیلی ندارد که اجرای عمومی نداشته باشد . چون متن پذیرفته شده است و وقتی در جشنواره شرکت دارید دلیلی ندارد که نتوانید اجرای عمومی داشته باشید . من خیلی امیدوار هستم .

نظر شما در مورد سی و سومین جشنواره ی فجر چه بود ؟

من خیلی به جشنواره اعتقادی ندارم و فکر می کنم به این شکل برای تئاتر هزینه کردن اشتباه است . نمونه اش خود من هستم که چند ماه از اجرای کارم گذشته است و همچنان به دوستانم مقروض هستم  و گرفتاری های آنها هم باید حل شود . من چهل میلیون تومان از مرکز هنرهای نمایشی طلب دارم و الان خودم را مقروض سی و اندی نفر از جمله اسپانسر و همینطور تک تک دوستانی که در کار شرکت کرده بودند می دانم . من تنها با دو نفر توانستم تسویه حساب انجام دهم .

از نظر من انجام این جشنواره ها از این جهت بیهوده است که هزینه ای بی نتیجه صورت می گیرد و هر سال هم هیچ تحولی رخ نمی دهد و هیچ بازتاب مثبتی هم نداشته است . قبلا هم گفته ام جشنواره های رنگارنگ هزینه بردار است و نتیجه ی مثبتی هم ندارد. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *