در مصاحبه اختصاصی با تئاتر فستیوال :

ندا تمیمی : نمایشنامه ی “در کشور شما قابل دسترس نیست” از دل داستان های زندگی بازیگران گروه شکل گرفت


نمایش «در کشور شما قابل دسترس نیست» به کارگردانی ندا تمیمی در تماشاخانه دیوار چهارم به روی صحنه می رود . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال گفت وگویی با کارگردان این اثر انجام داده است که می توانید در ادامه بخوانید :

تئاتر فستیوال

ندا تمیمی ، کارگردان نمایش «در کشور شما قابل دسترس نیست» درباره نگارش متن این اثر و همکاری خود با دامون نوروزی ، به خبرنگار تئاترفستیوال گفت : این دومین همکاری من با آقای دامون نوروزی است و در نمایش قبلی خود ، «باشگاه مشت زنی» هم با او همکاری داشته ام .  نگارش این نمایشنامه توسط آقای نوزوری به این صورت انجام گرفت که ما موضوعی به اسم «درد» را برای بازیگران خود مطرح کردیم و آنها طی جلسات روانشناسی که برگزار شد ، درباره اتفاقاتی که در زندگی شان افتاده و مشکلات و رنج هایشان صحبت کردند و در نهایت ۶۰ الی ۷۰ درصد اتفاقاتی که در نمایش می بینید ، بر اساس زندگی واقعی آنها شکل گرفت و نوشته شد و به اجرا در آمد .

تمیمی اضافه کرد : من یک پلاتو دارم . یک روز در آنجا به بازیگران خود گفتم که دوست دارم درباره ی دردهایی که خودمان داریم ، صحبت شود . پویا باغی (یکی از بازیگران این نمایش) گفت : چرا این موضوع را اجرا نمی کنی ؟ گفتم : چون من در نمایش قبلی ام ، ضرر کرده ام و قرار بود ۳۰ شب اجرا بروم ، ۱۳ شب اجرا رفتم و اتفاقات بسیار عجیبی برای من رخ داد و در حال حاضر از لحاظ مالی در شرایط خوبی نیستم . او گفت سرمایه گذاری این نمایش را بر عهده می گیرد تا هر طوری که شده ، اجرای این نمایش انجام شود . بنابراین گروه نمایش را جمع کردیم .

کارگردان نمایش «در کشور شما قابل دسترس نیست» درباره تمرینات خود توضیح داد : هیچ یک از کسانی که در این نمایش به روی صحنه رفته اند ، بازیگر حرفه ای نیستند ؛ یعنی در حال آموزش بازیگری هستند و ما برای اجرای این نمایش یک دوره بازیگری برگزار کردیم . آقای مهدی بزرگ زاده ، به عنوان بازیگردان ، در زمینه بدن ، بیان و تمرکز با آنها تمرین کرد و همان طور که گفتم ، جلسات روانشناسی برگزار شد و از دل داستان های زندگی آنها ، نمایشنامه ی این اثر شکل گرفت .

او همچنین ادامه داد : بسیار کار سختی بود که من بخواهم با ۱۲ بازیگر ، چنین روندی را انجام دهم اما وقتی الان ، در اتاق فرمان می نشینم و تک تک آنها را می بینم ، واقعا لذت می برم که با بازیگر چهره کار نکرده ام . شاید سالنم خالی از تماشاگر باشد و در هر اجرا پر نشود ولی هر کسی که برای دیدن این نمایش می آید ، واقعا لذت می برد و از نمایش و بازیگرانم تعریف می کند .

ندا تمیمی درخصوص استقبال و بازخورد تماشاگران گفت : من گله و شکایتی دارم که همه در فضای مجازی از حمایت حرف می زنند اما خانواده خود ما که جامعه هنری است و هیچ یک از بازیگران و چهره های معروف که از ما بهتر هستند ، از ما حمایت نکردند . من نمی گویم ، اثر من صد درصد خوب است ولی دوست دارم که برای دیدن این نمایش بیایند و اگر خوب بود به ما کمک کنند .

تمیمی در پایان اضافه کرد : ما چه حامیانی داریم ؟! آمدیم نمایش مان را شروع کنیم ، اینترنت قطع شد و تا وصل شود ، روز اول اجرایمان بود ، می خواهیم در صفحات اینستاگرام تبلیغ کنیم ، هزینه ها ، بسیار بالا است . بسیاری از آن ها اصلا جواب من را هم نمی دهند چون در نمایش مان هیچ آدم معروفی نیست !! با این روند ، گروه ما به سختی پیشرفت خواهد کرد ولی ما راهمان را ادامه می دهیم تا تمام اتفاق های خوب برایمان بیفتد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *