در گفت و گوی اختصاصی با تئاتر فستیوال :

پوران درخشنده : آمیز قلمدون ” یک نمایش اجتماعی بسیار زیبا است ./هیچکدام از آثار رادی تاریخ مصرف ندارند.


نمایش ” آمیز قلمدون ” یکی از آثار زنده یاد اکبر رادی است که این روز ها به کارگردانی هادی مرزبان و با بازی ایرج راد ، فرزانه کابلی ، پریسا مقتدی ، اکرم حاج حسینی و شراره رنجبر در تماشاخانه شهرزاد اجرا می شود .

پوران درخشنده ، کارگردان شناخته شده ی سینما ، میهمان یکی از اجراهای این نمایش بوده است . خبرنگار تئاتر فستیوال نظر این این کارگردان دغدغه مند در حوزه مسائل اجتماعی را در مورد این نمایش جویا شده است که می توانید آن را در ادامه بخوانید :

تئاتر فستیوال

پوران درخشنده با اشاره به مسائل اجتماعی مطرح شده در نمایش “آمیز قلمدون” در این رابطه گفت : آمیز قلمدون ” یک نمایش اجتماعی بسیار زیبا است . پردازش خوبی در مورد شخصیت مرد و زن در آن صورت گرفته است . آدم هایی را نشان می دهد که علی رغم زندگی در کنار هم ، بسیار کم به یکدیگر توجه می کنند و زمانی را که میتوانست همه چیز عاشقانه باشد ، تبدیل به یکسری چیز های سطحی و پوچ می کنند .

وی در ادامه با بیان اینکه نمایش “آمیز قلمدون” را بسیار دوست داشته است ، در مورد بازی ایرج راد گفت : بازی آقای راد فوق العاده زیبا و یکدست بود . خیلی راحت می شد با آن همزاد پنداری کرد .

 کارگردان فیلم سینمایی “زیر سقف دودی” در مورد به روز بودن نمایشنامه های اکبر رادی اظهار کرد : هیچکدام از آثار آقای رادی تاریخ مصرف ندارند ،  همگی آن ها جریان دارند و به روزهستند . نمایشنامه هایی که نوشته اند ، بسیار عمیق هستند و نشان می دهد که یک نویسنده چقدر فرا تر از زمان و مکان خود شروع به کار کرده است . به همین دلیل است که آثار ایشان فوق العاده خوب و ماندگار و تاثیرگذار است ولی متاسفم از اینکه مخاطب کمتر به آن توجه می کند .

پوران درخشنده همچنین در مورد برقراری ارتباط با نمایش “آمیز قلمدون” توسط مخاطب و نسل امروز گفت : به هر حال این نمایش برای سن خاصی است ، شاید مخاطب امروز درد میانسالی را نفهمد و حتی متوجه نباشد که این افراد چگونه زمانشان را طی می کنند و آن را گذرانده اند . چرا که امروز بی تعهدی و بی مسئولیتی خصوصا در نسل جوان به گونه ی دیگری است و کمتر میتوانیم این ارتباط را برقرار کنیم .

به نظرم این نمایش تلنگری است برای اینکه آدم ها به گونه ای خودشان را پیدا کنند و بدانند که زمان خیلی کوتاه است و باید از آن بسیار استفاده کرد  .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *