در گفت و گوی اختصاصی با تئاتر فستیوال :

هومن شاهی : تا امروز هیچکس نگفت که چرا یک خواننده ، بازیگر شده است .


هومن شاهی که به ” گامنو ” شهرت دارد ، از خواننده های شناخته شده ای است که صدای او را بارها در برنامه خندوانه شنیده ایم . او این روزها در نمایش ” چهارمین شنبه ” دومین حضور خود را در تئاتر تجربه می کند . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال ، گفتگویی با این خواننده انجام داده است که می توانید در ادامه بخوانید . نمایش ” چهارمین شنبه ” به کارگردانی مهرداد کوروش نیا در تماشاخانه پالیز اجرا می شود .

درخصوص همکاری تان با مهرداد کوروش نیا بگویید . چه شد که به گروه نمایشی ” چهارمین شنبه ” پیوستید ؟

برای دیدن نمایشی رفته بودم که آقای مهرداد کوروش نیا هم برای دیدن آن آمده بودند . در آنجا در رابطه با این نمایش صحبت کردیم . وقتی فهمیدند که جنوبی هستم استقبال کردند و گفتند دقیقا دنبال بازیگری هستند که بتواند موزیک های جنوبی هم اجرا کند . من پیش از این در نمایش “شرقی غمگین” به کارگردانی سعید زارعی هم بازی کرده ام که یکی از موفق ترین آثار تئاتر در دو سال اخیر بوده است.

اجرای موسیقی جنوبی در این نمایش بر عهده شما است . در این رابطه توضیح دهید :

نمایش راجع به یک گروه موسیقی است که یک نفر ، آنها را دورهم جمع می کند و قصد دارد با این گروه در خارج از کشور کنسرت برگزار کنند .  به همین دلیل برای تمرین دور هم جمع شده اند . به نظر من مخاطبی که برای دیدن این نمایش می آید ،  با یک حال خوب از سالن تئاتر خارج می شود . چون هفت موسیقی در نمایش اجرا می شود و برای اجرای هر یک از آنها ، دلیل منطقی در اثر وجود دارد و الکی ، ساز نمی زنند .

درباره ی خصوصیات پرسوناژها که در این نمایش منطبق با موسیقی نواحی مختلف ایران است توضیح دهید .

هر پرسوناژ در این نمایش ، متعلق به یک منطقه از ایران است و من نماینده بخش جنوب کشور هستم . سه تار نماینده ی خراسانی ها و کاراکتر دیگر سیستانی و نفر چهارم ارمنی است که گیتار میزند .

هماهنگ شدن با دیگر خواننده ها چقدر زمان برد ؟

بخشی از هنر این تئاتر این است که سازها خیلی زیبا در کنار هم قرار گرفته اند و  ترتیب موسیقی ها بسیار فکر شده است . ما تمام تلاشمان را کرده ایم و نزدیک به دو ماه روی این پروژه وقت گذاشته ایم . حالا باید تماشاچی نظرش را بگوید .

با توجه به اینکه شما هم به عنوان بازیگر و هم خواننده در این نمایش حضور دارید ، چه سختی هایی برایتان داشت ؟

همان طور که گفتم این نمایش ، اولین تجربه من در تئاتر نیست . بنابراین استرس کمی داشتم و سعی کرده ام از تجربه ی قبلی خود در تئاتر استفاده کنم . تفاوت اساسی تئاتر با کنسرت موسیقی این است که وقتی روی صحنه ، کنسرت برگزار می شود ، خواننده ، مستقیما از تماشاچی و کسانی که در سالن کنسرت هستند واکنش دریافت می کند و می فهمد که اوج آهنگ او ، چه قسمتی از اجرا است . ولی در تئاتر به این شکل نیست . تماشاچی به غیر از خنده و تشویق واکنشی ندارد . این مسئله برای من یک مقدار عجیب بود ولی با آن کنار آمدم .

در رابطه با همکاری تان با آقای سروش قهرمانلو بگویید .

قبل از این نمایش ایشان را نمی شناختم ولی حالا شنیدن آلبوم او را به همه پیشنهاد می دهم . به نظر من بسیار عالی است . آلبوم ایشان را مدام در ماشین گوش می دهم . تلفیق جالبی دارد که تا به حال ندیده بودم .

شما به عنوان خواننده در این نمایش حضور پیدا کرده اید . بازخورد اهالی تئاتر نسبت به حضور شما بر روی صحنه چطور بود ؟

خدا را شکر . اهالی تئاتر کار قبلی من را دیده اند . با اینکه در آن تئاتر ، روی اسم هنری من تبلیغاتی هم انجام نشده بود . خیلی ها نمی دانستند که من همان خواننده گروه گامنو هستم که با سجاد افشاریان همکاری کرده ام . خدا را شکر بسیار راضی هستم و کامنت های خوبی دریافت کرده ام . تا امروز هیچکس نگفت که چرا یک خواننده بازیگر شده است ؟

و حرف پایانی ؟

مخاطبان تئاتر فستیوال را به دیدن این نمایش دعوت می کنم و مطمئن هستم که با دیدن این نمایش لذت خواهند برد . قطعا استایل دیگری از کنسرت – نمایش می بینند . مطمئن هستم که خوش می گذرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *