ملکه رنجبر: امیدوارم هنر ایرانی به قله‌های بالاتری برسد/گزارش مراسم افتتاحیه جشنواره نمایشنامه‌خوانی نیمکت


افتتاحیه سومین جشنواره ملی نمایشنامه‌خوانی نیمکت از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب عصر دیروز در دانشکده هنر و معماری برگزار شد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، آیین افتتاحیه سومین جشنواره ملی نمایشنامه‌خوانی نیمکت با پخش نماهنگی درباره حوادث اخیر در منا به شکل رسمی آغاز شد و در ادامه کلیپی درباره جشنواره ملی نمایشنامه‌خوانی نیمکت پخش شد.

فائزه درمان، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در بخشی از این مراسم ضمن تشکر از کریمی‌فر و شاهسوارانی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب از شهدای مکه یاد کرد و برای قربانیان این حادثه آرزوی رحمت و مغفرت کرد.

وی از همزمانی برگزاری این جشنواره با عید سعید غدیرخم ابراز خرسندی کرد و در ادامه افزود: « شروع این جشنواره با ذکر یاعلی همراه شده است و ما این را به فال نیک می‌گیریم. همه عزیزانی که در این جشنواره حضور دارند تلاش کرده‌اند و من تلاش شبانه‌روزی این عزیزان را دیده‌ام و با تشکر از همه آن‌ها، خدا قوت می گویم.»

درمان در سخنانش اظهار کرد: «دبیر این جشنواره جوانی پرشور و علاقه است که از اعضای کانون تئاتر دانشجویان محسوب می‌شود. وی در سخنانش از دبیر اجرایی این جشنواره نیز تقدیر و تشکر کرد.»

با پخش یک نماهنگ بخشی از آیین افتتاحیه سومین جشنواره ملی نمایشنامه‌خوانی نیمکت که به تجلیل از ملکه رنجبر اختصاص داشت آغاز شد.

پدر من بنیان‌گذار تئاتر در ایران است

رنجبر با حضور بر روی صحنه و تقدیر گفت: «خیلی خوشحال هستم که امشب در کنار شما هستم. پدر من بنیان‌گذار تئاتر در ایران است. ما برای تئاتر کتک خوردیم و حتی به زندان رفتیم. پدرم همیشه می‌گفت باید تا آخرین نفس در تئاتر بمانی، البته برای این صحبت‌هایم مدارک لازم موجود است.»

این بازیگر پیشکسوت تئاتر ادامه داد: «من مدرک ۱۲۰ ساله تئاتر ایران را دارم. ما همه عمرمان را در تئاتر گذاشتیم ولی هیچ‌گاه هیچ‌کس اهمیتی به ما نداد. مردم آن زمان می‌گفتند ما ننگ جامعه هستیم ولی ما از رو نرفتیم. ما برای هنر هزار بدبختی کشیدیم ولی هنر را رها نکردیم.»

وی در بخشی از سخنانش یادآور شد: «اولین تئاتری که اجرا کردم در سن هفت سالگی بود و نقش کوزت را اجرا کردم. از سن ۱۴ سالگی هم به طور مداوم این راه را ادامه دادم. همه خانواده من در این حوزه فعالیت کردند. من عاشق ایران و ایرانی هستم. همچنین امیدوارم هنر ایرانی به قله‌های بالاتری برسد.»
در بخش بعدی این مراسم فربد یمنی دبیر سومین دوره جشنواره نمایشنامه‌خوانی نیمکت با اعلام این‌که جشنواره نمایشنامه‌خوانی نیمکت جشنواره‌ای رو به رشد است گفت: «من از مسئولان دانشگاه بخاطر میدان دادن به دانشجویان تشکر می‌کنم.»

وی اظهار کرد: «در این چند ماه تلاش کردیم تا این جشنواره به خوبی برگزار شود و من بخاطر همین امر از همه همکاران تشکر می‌کنم زیرا در تمامی زمینه ها بهترین هستند. این جشنواره به نمایشنامه‌خوانی اختصاص دارد و همه چیز از نمایشنامه‌خوانی شروع می‌شود .»یمنی با بیان این‌که قصد داریم در دوره‌های بعدی به اجرا بپردازیم عنوان کرد: «جشنواره کاستی‌هایی دارد و ما می‌خواهیم این کاستی‌ها را در دوره‌های بعدی برطرف کنیم.»
در ادامه زین الدین شوندی نائب دبیر این جشنواره در سخنرانی خود تاکید کرد: «این جشنواره ادامه پیدا کرد تا این‌که در سومین دوره خود ملی شد. برای تحقق این امر تلاش همه دوستان قابل تقدیر است.»

وی با اعلام این‌که همه چیز این جشنواره بر پایه دوستی بنا شده است گفت: «دانشجویان ما باید سهمشان بیشتر از این باشد چون کارهای زیادی می‌توانند انجام دهند.»
سپس سارا حدادی نیز که روابط عمومی، بازخوانی و دبیری هیأت انتخاب و داوری این جشنواره را برعهده دارد نیز با حضور روی صحنه ضمن تشکر از تیم اجرایی جشنواره نمایشنامه‌خوانی نیمکت تصریح کرد: «گروه‌های شرکت‌کننده نباید به یکدیگر به چشم رقیب نگاه کنند بلکه باید نگاه دوستانه‌ای نسبت به هم داشته باشند. من امیدوارم در کنار هم به موفقیت برسیم.»

در بخش پایانی آیین افتتاحیه جشنواره نمایشنامه‌خوانی نیمکت ، اجرای گروه پارسکو به سرپرستی صابر جعفری بود که به ملکه رنجبر تقدیم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *