مهرداد جوکار: “سیم آخر” بازیگر محور است


 گزارشی از نمایش “سیم آخر” در جشنواره تئاتر تجربه

سیم آخر تجربه

آرزو شفق – تئاتر فستیوال: نمایش سیم آخر به کارگردانی ” مهرداد جوکار” یکی دیگر از آثار راه یافته به جشنواره ی تئاتر تجربه در این دوره است.

سیم آخر داستان دختری ست که به دلیل قتل صاحب خانه اش به زندان افتاده و حالا با گروگان گرفتن سرباز کلانتری و همینطور دزدیدن اسلحه سعی دارد راهی برای فرار پیدا کند.

دکور کار، دکوری ساده در بضاعت یک کار دانشجویی بود. یک تخت، یک میز و تلفن.

از ۳ پرسوناژ حاضر در این نمایش، دختر گروگان گیر و سرباز جنوبی توانسته بودند تا حدی از پس نقش خود برآیند و باور پذیر باشند. ولی پرسوناژ سرهنگ با نقش کلیشه ای خود و همچنین بازی مصنوعی بدترین بازی این نمایش بود. بازی که به شدت مخاطب را به یاد فرامرز قریبیان در نقش پلیس می انداخت.

کارگردان کار، مهرداد جوکار  خود در نقش سرهنگ در این نمایش حضور داشت. این کارگردان که سال آخر بازیگری تئاتر را در دانشکده هنرهای زیبا پشت سر می گذارد، در باره ی نمایش خود گفت که این کار اولین تجربه ی کارگردانی اش است و همین نمایش را سال قبل به جشنواره ی تئاتر تجربی ارائه داده است که در بازبینی دوم رد شده بود.

جوکار دلیل انتخاب این نمایشنامه را برای جشنواره ، بازیگر محور بودن این نمایشنامه اظهار کرد.

وی در ادامه گفت: احساس کردم به دلیل جذاب بودن موقعیت این نمایش می توانم کاری را به روی صحنه بیاورم که هم برای خودم و هم دوستانم جذاب باشد.

مهرداد جوکار درباره ی تئاتر تجربه گفت: این جشنواره موقعیتی را فراهم می کند تا دیگران درباره ات قضاوت کنند و تو این فرصت را داری که با کارت روی دیگران اثر بگذاری و از سوی دیگر رقابت خوبی بین دانشجویان دانشکده های مختلف به وجود می آورد.

سیم آخر حاصل ۲ ماه کار بازیگرانی چون مهرداد جوکار، مژده دایی و محمدرضا طاهر زاده است.

يک نظر ثبت شده است .

  1. eshqe yazdani گفت:

    من که اسم نمایش رو دیدم یاد آهنگ ییم آخر یزدانی افتادم. با خودم گفتم حیف شد ندیدم فکر می کردم به اون آهنگ ربط داشته باشه ولی با خوندن این نوشته فهمیدم خیلی جیز بی ربطی بوده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *