در هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران – مبارک ؛

آتش تقی پور : ” بعد از صبحانه ” ، یکی از بهترین آثار جشنواره تئاتر عروسکی است .


نمایش ” بعد از صبحانه ” به کارگردانی محمد صاحبی ، در دومین روز از هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران – مبارک ، در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر اجرا شده است .  آتش تقی پور از بازیگران با سابقه تئاتر و تلویزیون ایران در به تماشای این نمایش نشست . خبرنگار تئاتر فستیوال نظر این بازیگر پیشکسوت را درباره این نمایش پرسیده است که می توانید در ادامه بخوانید :

آتش تقی پور در خصوص فرم اجرایی نمایش ” بعد از صبحانه “  گفت : این نمایش نگرش جدی نسبت به تئاتر عروسکی دارد . بسیار ماهرانه و با تکنیک کار کرده اند  .

وی همچنین افزود : این نمایش فقط اثری نیست که بخنداند یا موسیقی داشته باشد . محتوای آن فوق العاده است . المان هایی از امروز و شرایط اجتماعی مان را در آن می بینیم  . از لحاظ ساخت دکور و استفاده بهینه از تمام عناصری هم که روی صحنه وجود دارد ، می تواند یکی از بهترین اثرهای اجرا شده در جشنواره تئاتر عروسکی باشد . البته من همه کارها را ندیده ام اما این نمایش فی نفسه بسیار خوب است . افکت های صوتی خوبی هم در آن وجود دارد . امیدوارم بتوانند این نمایش را به اجرای عموم برسانند تا مردم هم به دیدن این اثر بیایند . از این گروه تشکر می کنم .

تقی پور درباره این که شانس با او یاری کرده که به دیدن این نمایش نشسته است ، اظهار داشت : من امروز تصمیم داشتم که تئاتر دیگری را ببینم ولی متوجه شدم که امروز اجرا نمی شود ، شانسی آوردم که به دیدن این نمایش آمدم و از این بابت خوشحال هستم .

بازیگر نمایش ” اندر حکایت بلدیه اصفهان ” با اشاره به این که شیوه های اجرای نمایش های عروسکی از گذشته تا امروز تغییر کرده است ، توضیح داد : زمانی من نمایشی عروسکی به روی صحنه بردم ، هر کس به تماشای نمایش مان می آمد ، فکر می کرد باید کار به گونه ای باشد که حتما کودکان خوششان بیاید !! ولی اثر من یک نمایش عروسکی جدی بود و اعتقاد به آن فرم داشتم . کار من مخاطب بزرگسال بود ولی به تصور اینکه کار عروسکی است ، خانواده ها کودک هایشان را می آوردند . در نهایت هم چون در آن شعر سنگینی از دکتر خانلری داشت ، مورد قبولشان نبود . الان خوشحال هستم که می بینم بُعد جدی تئاتر عروسکی ، موفق عمل می کند .

آتش تقی پور در پایان اضافه کرد :  تئاتر عروسکی را عمدتا به عنوان نمایشی می بینند که باید مخاطب کودک داشته باشد و آنها را خوشحال کند . با این حال تئاتر عروسکی محتوا هم دارد و افراد جدی هم می توانند برای دیدن این آثار بیایند  و نمایش های عروسکی پرمحتوا را ببیند .

يک نظر ثبت شده است .

  1. Sobhane گفت:

    Kheiiiiliiii khooob bood 👌👌👌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *