در گفت و گوی اختصاصی با تئاتر فستیوال :

سیروس همتی : ” شاپرک ها در خیابان ” ، نمایش آبرومند ، شریف و به شدت دوست داشتنی است .


نمایش ” شاپرک ها در خیابان ” به کارگردانی و طراحی ناصر آویژه در تالار هنر اجرا می شود . سیروس همتی ، نویسنده ، کارگردان و بازیگر تئاتر از جمله هنرمندانی بود که به تماشای این نمایش نشست . به همین بهانه خبرنگار تئاتر فستیوال نظر او را در رابطه با این نمایش جویا شده است که می توانید در ادامه آن را بخوانید :

 

سیروس همتی درباره نمایش شاپرک ها در خیابان ” به خبرنگار تئاتر فستیوال گفت : بسیار خوشحال هستم که این نمایش را دیده ام ، چون اثر بسیار آبرومند ، شریف و به شدت دوست داشتنی است . معضل بزرگی از وضعیت کودکان و نوجوانان را مطرح می کند . در این نمایش از فیلم های بزرگ سینمای جهان از جمله پدرخوانده هم بسیار درست ، به جا و به اندازه استفاده می شود . ریتم نمایش هم قابل دفاع است و به محض اینکه مخاطب احساس خستگی کند ، سریعا فضا عوض می شود . مثلا از موسیقی آذربایجان مختص کاراکتر نقش اول قصه ، استفاده می شود یا به محض اینکه وارد زندگی درونی دو بازیگر افغان می‌شویم ، موسیقی افغانی نواخته می شود . به نظر من این نمایش ریتم سینوسی دارد تا باعث خستگی مخاطب نشود .

همتی در خصوص ارتباط موفق این نمایش با مخاطب خود اظهار داشت : نمایش های کودک ویژگی های خاص خود را دارد که شاید در آثار بزرگسال وجود نداشته باشد . اگر این نمایش موزیکال نبود ، بخشی از مخاطب کودک خود را از دست می داد .

این بازیگر تئاتر در رابطه با پیام اجتماعی این نمایش توضیح داد : این نمایش توانسته است بگوید تمامی کودکانی که در اطراف ما کار می کنند ، آرزوهای کوچکی دارند ؛ همه آن ها یک خانه ساده ، یک دفتر نقاشی و یک زندگی آرام می خواهند و باید به آنها توجه شود . ” شاپرک ها در خیابان ” به این نکته اشاره می کند که تمام کودکانی که در خیابان به عنوان بچه های کار و یا بچه های بی سرپرست و بی خانمان هستند ، آرزوهای خوب دارند ، شرافت کاری دارند و بسیار شریف هستند . برعکس بعضی از آدم ها و مسئولین ما .

سیروس همتی در پایان درباره فعالیت های هنری پیش روی خود به خبرنگار تئاتر فستیوال گفت : قصد دارم نمایش ” مُزا مُزا ” را از اول مهرماه در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه ببرم . همچنین سریال ” دلدادگان ” که در آن بازی می کنم از شبکه سوم سیما در حال پخش است . در فیلم سینمایی ” ضربه فنی ” به کارگردانی غلامرضا رمضانی نیز بازی کرده ام که امسال ، بهترین فیلم جشنواره کودک و نوجوان شده و از بابت جوایزی که دریافت کرده است ، خوشحال هستم .

امیدوارم که متن ” مُزا مُزا ” که یک متن انتقادی است به کمک ‌نشر نیستان چاپ شود . چون متن قابل دفاعی است و اجرای قابل دفاعی خواهد داشت . چرا که در آثار اخیر خود بعد از نمایش ” فیش آباد ” سعی کرده ام نمایش های طنز ، گروتسک که با مسائل روزمره سر و کار دارند ، اجرا کنم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *