نغمه ثمینی با “کارناوال انفعال” به تماشاخانه آو می رود


برگزاری ˝کارناوال انفعال˝ به سرپرستی نغمه ثمینی و برگزاری کارگاه های تابستانه از جمله جدیدترین برنامه‌های تماشاخانه آو در تابستان امسال هستند.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی تماشاخانه آو؛ این تماشاخانه با هدف تعامل با فضای آموزشی و پژوهشی و جریان سازی رویکرد حرفه‌ای به آثار دانشجویی، از روز یکم تا ششم مردادماه میزبان اجرای “کارناوال انفعال” خواهد بود.

“کارناوال انفعال” که پیش از این در یک برنامه یک روزه در پردیس هنرهای زیبا با نمایشنامه‌خوانی ۱۰ متن تولید شده توسط دانشجویان و تحت نظارت نغمه ثمینی و با حضور علیرضا نادری و علی اصغر دشتی به نمایش گذاشته شده بود، اکنون با حمایت و به پیشنهاد تماشاخانه آو زیر نظر نغمه ثمینی و با مشاوره حمید پورآذری، علی اصغر دشتی و بابک مهری در بخش کارگردانی آثار به صورت نمایش صحنه‌ای به اجرا درخواهد آمد.

نویسندگان این آثار مینا صیادی “خرید، مهمونی، ورزش، رستوران”، آریا باغستانی “Radiology”، شقایق شاهرودی “ما آویخته‌ها”، یاسمن طاهری “فراموشی”، سها آردم “پیله تا پی‌له”، رومینا نظامی “نوبل”، محمدرضا رسولی “تابو”، فاطمه محمودی “دنیا یک تیغ ماهی است که ما به آن وصل شده‌ایم”، نیما نادری “فی الباب هیستوری خلخ” و الهه مجلسی “خون مردگی” می‌باشند که در حال آماده سازی مراحل انتهایی اجرای آثار خود می‌باشند.

برگزاری کارگاه‌های تابستانه تماشاخانه آو

تماشاخانه آو اقدام به برگزاری کارگاه‌های مختلف در ترم تابستان کرده است. این کارگاه ها شامل دو دوره بازیگری و کارگاه‌های عروسکی، نقد و نمایشنامه‌نویسی است. مجموعه نخست دوره‌های بازیگری با عنوان سلول‌های بنیادین، شامل کارگاه‌های موسیقی، فن حرکات موزون (باله)، پیلاتس، بادی درامینگ و آرتیستیک مدرن، و مجموعه دوم شامل کارگاه بازیگری آو با تکیه بر موسیقی، حرکت، ارتباط و درک حضور تماشاگر است.

علاقه‌مندان می‌توانند در یکی از این رشته‌ها یا در مجموعه کارگاه‌ها با تخفیف ویژه اقدام به ثبت نام نمایند.

همچنین این مجموعه به صورت همزمان کارگاه‌های عروسکی شامل ساخت عروسک، عروسک گردانی و کارگردانی عروسکی تحت نظر ایرج محمدی استاد دانشکده سینما تئاتر و ریاست محترم کانون عروسکی کشور، کارگاه نقد و بررسی تئاتر تحت نظر سیدعلی تدین صدوق منتقد و عضو کانون ملی منتقدان و کارگاه نمایشنامه‌نویسی تحت نظر استاد مدعو از آمریکا سهیلا قدس طینت را برگزار می‌کند.

شایان ذکر است که به جز نمایشنامه‌نویسی، همه کارگاه‌ها به صورت دوره‌ای برگزار و در پایان هر کارگاه گواهی پایان دوره به هنرجویان ارائه خواهد شد. مهلت ثبت نام برای دوره تابستانه تا ۳۱ مردادماه می‌باشد و علاقه‌مندان به شرکت در این کارگاه‌ها می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر به سایت www.avtheatre.com یا ساختمان تماشاخانه آو مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *