نگاهي به نمايش‌هاي بخش نسل نو

زهرا تنوری : جشنواره فجر فرصتی برای تجربه‌ حرفه‌ای جوانان فعال تئاتر ایجاد میکند


نمایش «دا» با نگاهی به مشکلات یک پسر جوان در روستا در بخش نسل نو جشنواره تئاتر فجر روی صحنه می‌رود.
تئاتر فستیوال
به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، متن این نمایش نوشته مشترک محمدرضا طاهری و فاطمه رضائی است و با کارگردانی زهرا تنوری به عنوان نمایشی از فسا اجرا می‌شود.
این نمایش که کاری از گروه «اتود» است، با بازی جلال‌الدین نصری نوبندگانی، محمدبیژنی‌نسب، زهراکارگر، سحرکدیور به صحنه می رود .
زهرا تنوری کارگردان این نمایش معتقد است : از آنجاکه در دانشگاه‌ها بیشتر به مجث عملی تئاتر و نمایش می‌پردازیم، جشنواره فجر فرصتی برای به دست آوردن تجربه‌های حرفه‌ای برای جوانان فعال تئاتر فراهم می‌سازد.
وی در گفتگو با روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ادامه داد : جشنواره تئاتر فجر فرصتی را فراهم می‌سازد تا دانش‌آموختگان  فعال  تئاتر به  یک فضای تجربی حرفه‌ای دست پیدا کنند.
تنوری افزود : جشنواره این فرصت را به ما می‌دهد تا در کنار پیشکسوتان این عرصه قرار بگیریم و آثارمان را در بزرگترین رویداد تئاتر شرکت دهیم.
اودرباره انگیزه خود از انتخاب این نمایش گفت : موضوع این اثر نمایشی ، درباره یک فرد ترنس  و مشکلات آن  است . از آنجاییکه تعداد این افراد در اطرافم بسیار شده و هیچ فکری به حال آنها نمی‌شود، سعی کردم با اجرای این اثر تاثیری در بهبود شرایط آنها داشته باشم.
زهرا تنوری با بیان اینکه «دا» یک اثر واقع گرایانه است،اضافه کرد : در فضای اجرا یک خانه عشایری به چشم می‌خورد که با چوب ساخته شده و نورهایی در همان خانه به کار برده شده است که سعی بر نشان دادن حال و هوای روستای« آب آسمانی» دارد.
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن برگزار می‌شود.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *