«سرداب» عراق در بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر


نمایش «سرداب» از کشور عراق به کارگردانی احمد نسیم در سی‌و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی جشنواره، احمد نسیم خود در این نمایش بازی می‌کند و نمایشنامه نوشته مشترک او و سه بازیگر دیگر، کرم جاسم، عمر ظربور و زینال عبدین است. سرداب تبادل روحی تفکرات مابین چهار نفر است. آن‌ها هر روز پنهانی در یک سرداب با یکدیگر دیدار می‌کنند تا در مورد تفکرات و احساساتشان حرف بزنند. یک رقاص، یک فرد معلول، یک زن ستم‌دیده و یک فرد ناشنوا در مورد وضعیت زندگی خود در عراق صحبت می‌کنند. این اجرا با استفاده از عناصر ملودرام، دیالوگ و مولتی‌مدیا افکار مردم عادی عراق را در درگیری با تجربیات تلخ جنگ منعکس می‌کند و از اشتیاق آن‌ها برای تغییرات مثبت سخن می‌گوید.

هلا مِویس تهیه کننده این تئاتر است. او در سال ۲۰۱۰ مدیر پروژه‌های بین‌المللی خانه تئاتر برلین بود و برای نخستین بار به دعوت جشنواره‌ای به بغداد رفت. او پس از دیدن عراق به تولید و کارگردانی تئاتر در این کشور پرداخت، با شعار «عراق، سرمایه فرهنگ جهان عرب». او پروژه‌ای را بین مصر، عراق، فرانسه و آلمان شکل داد که اولین تولید مشترک بین‌المللی‌شان بعد از ۷ سال محسوب می‌شد.

نمایش «سرداب» سوم بهمن‌ماه ساعت ۱۶:۳۰ در سالن قشقایی و چهارم بهمن در پلاتو اجرای مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود.

سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر،‌به دبیری فرهاد مهندس‌پور از ۲۸ دی‌ماه تا ۹ بهمن‌ماه برگزار می‌شود. امسال مدیر بخش بین‌الملل آروند دشت‌آرای است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *