حضور «منزل به منزل» فرانسه در بخش آف استیج جشنواره تئاتر فجر


نمایش «منزل به منزل» از کشور فرانسه به کارگردانی گیل شایلات به همراه ویدئوهای رامونا پونارو در بخش خارج از صحنه سی‌و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی جشنواره، منزل به منزل، نمایشی است که نه تنها برای بزرگسالان مناسب است بلکه به تخیل کودکان نزدیک است و برای آموزش بسیار مناسب است. این نمایش یک لحظه از فلسفه عملی در تئاتر است و به انسان مدرن می‌پردازد.   « به همان نسبت او زندگی‌اش را ساده‌تر می‌کرد، قوانین جهان نیز پیچیدگی کمتری پیدا می‌کرد، به طوری که تنهایی دیگر تنهایی نبود، و فقر و ضعف نیز دیگر فقر و ضعف نبودند. اگر در آسمان قصرهایی ساخته‌اید، کارتان از بین نخواهد رفت؛ بلکه در همان جایی است که باید باشد، فقط کافی است که پایه‌هایی در زیر آن‌ها قرار دهید». (هنری دیوید ثورو – والدن یا زندگی در جنگل – فصل ۱۸: نتیجه­گیری)

«قصرهایی در آسمان» نام یک کمپانی تئاتر و مولتی مدیا است که در سال ۲۰۱۲ در استراسبورگ فرانسه، توسط رامونا پونارو، هنرمند مولتی‌مدیا و اجراگر، و گیل شایلات، بازیگر و کارگردان با الهام از ایده‌ها و تجربیات فیلسوف طبیعت‌گرا و آنارشیست امریکایی، هنری دیوید ثورو تاسیس شده است. این پروژه نیز یک مرحله از جنبش‌های اندیشه ثوروست. پروژه‌های این کمپانی عمدتا از مشارکت میان مخاطبان یا عموم مردم شکل می‌گیرد.

منزل به منزل پروژه‌ای است که در ۱۱ روز جشنواره به صورت اینستالیشن در فضای باغ کتاب اجرا خواهد شد.

سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر،‌به دبیری فرهاد مهندس‌پور از ۲۸ دی‌ماه تا ۹ بهمن‌ماه برگزار می‌شود. امسال مدیر بخش بین الملل آروند دشت‌آرای است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *