اجرای «مکبث زار» در جشنواره تئاتر آذربایجان


ابراهیم پشت‌کوهی با اجرای «مکبث زار» جشنواره بین‌المللی تئاتر آذربایجان را افتتاح می‌کند.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط‌ عمومی گروه، نمایش «مکبث زار» کاری از گروه تئاتر «تی‌تووک» به کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی و تهیه‌کنندگی سولماز همت‌زاده پس از حضور در مسکو همزمان با روز جهانی تئاتر، برای اجرا به جشنواره بین‌المللی تئاتر آذربایجان می‌رود.

نمایش «مکبث زار» با طراحی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی روز هفتم فروردین سال جاری و همزمان با روز جهانی تئاتر به مدیریت اجرایی سولماز همت‌زاده در سالن تئاتر گیتیس روسیه روی صحنه رفت.

قرار است این اثر نمایشی روز ۲۳ اردیبهشت با حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر آذربایجان بار دیگر روی صحنه برود و آغازگر این جشنواره باشد.

این نمایش که بیش از ۱۰ سال از نخستین اجرای آن می‌گذرد، تاکنون بیش از صد اجرا داشته و در کشورهای مختلفی به صحنه رفته است. اجرای «مکبث زار» در جشنواره بین‌المللی آذربایجان، دهمین حضور بین‌المللی این نمایش خواهد بود.

در این نمایش محمد سایبانی، داوود اسلامی، بهروز عباسی، حسین اصیلی، بهنام پانیزه، الهام اسکندری، سارا شاهمرادی و مجید کشاورز به‌ عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند. همچنین بهرنگ عباسپور آهنگساز، مرتضا اولی‌بندری، عماد زارعی، امین باسره و یاسمن آوخ نوازنده و عسل امین‌نیا دستیار کارگردان گروه را همراهی خواهند کرد.

پشت‌کوهی پیش‌تر نمایش «مکبث زار» را در شهرهای تهران، بندرعباس و شهرکرد و کشورهای آلمان، روسیه، ارمنستان و هند روی صحنه برده بود. این نمایش در سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر فجر نیز در یزد و آمل به اجرا درآمد.

در خلاصه‌ داستان این نمایش آمده است: مکبث در جزیره هرمز برای رسیدن به پادشاهی اهل هوا، دانکن بابای بزرگ زار را به قتل می رساند.

جشنواره بین‌المللی تئاتر آذربایجان از ٢٣ تا ٣٠ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *