نیاوران میزبان “زورو” می شود


نمایش “۲۵” محمد یعقوبی به کار خود پایان داد و نمایش “زورو” به کارگردانی و نویسندگی شایان افکاری در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می رود

 نمایش 25

به گزارش تئاترفستیوال،  نمایش «۲۵» به سرپرستی گروه «محمد یعقوبی»،که از ۲۱خردادماه در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفته است،۳۰ نمایشنامه کوتاه براساس متن نمایش «کاغذ پاره» بود که هیچ کدام از این متن ها اجرا نشده بود.

چهل گروه از شاگردان استاد سمندریان و فارغ التحصیلان گروه تئاتر دانشگاه تهران با هدایت محمد یعقوبی فعال شدند و هر گروه تعدادی از این نمایشنامه های کوتاه را آماده اجرا کرد.

بی‌درنگ،    دختران انتظار، روز دروغ، سوگ، شباهت فرهنگی، عشق کوفتی، عشق وچوبه، کلوخ‌کوب، ماه‌رو، ماه‌رو، نور می‌رود، نمایش های این گروه را شامل میشوند.

نمایش ۲۵ به صورت اپیزودیک  ( هر شب به صورت ۸ اپیزود مستقل) برای تماشاچیان اجرا شد. نمایش ۲۵ این هدف را دنبال می کرد که سه حلقه از شاگردان استاد سمندریان را به هم پیوند دهد؛ حلقه ی بازیگران، نمایشنامه نویسان و کارگردانان. هر اپیزود تقریبا ۱۵ دقیقه بود. اگر کسی می خواست همه اپیزودهای نمایش ۲۵ را ببیند باید سه شب به صورت متوالی به سالن گوشه در فرهنگسرای نیاروران می آمد.

پروژه بیست و پنج،  تا ۲۳ تیر ۱۳۹۳ در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفت.

نمایش "زورو"

به گزارش تئاتر فستیوال ، جایگزین این نمایش درسالن گوشه فرهنگسرای نیاوران، نمایش “زورو”  به کارگردانی و نویسندگی شایان افکاری است که از یکم مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۲۱ اجراهای خود را در  آغاز می کند.

داستان این نمایش مربوط به زمانی است که زورو دستگیر و محاکمه شده و قرار است اعدام شود. شبی که قرار است زورو اعدام شود چند نفر به ملاقات او می آیند.

داستان این نمایش درباره همین ملاقات ها و اعتراف هایی است که زورو برای کشیش بازگو می کند. همه داستان نمایش در شب پیش از اعدام زورو تا هنگام سپیده دم می گذرد.

برای نخستین بار در این نمایش از صدا بازیگری استفاده شده که در تمام اجراها کنار گروه خواهد بود، معمولا در نمایش های دیگر صداها را ضبط می کنند و در هنگام نمایش پخش می شود.

تئاتر فستیوال

تنها بازیگر این نمایش احسان کرمی است که هر روز ساعت ۲۱ به روی صحنه می رود.

نمایش زورو محاکمه می شود تا ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ به کار خود ادامه می دهد. مدت زمان این نمایش ۵۰ دقیقه و بهای بلیت آن ۱۵۰۰۰ تومان است.

عوامل این نمایش به این شرح است:

محمد قدس(تهیه کننده)، مرتضی میر منتظمی (طراح صحنه)، رضا حیدری (طراح نور) ایمان یزدی (مدیر تولید، دستیار و برنامه‌ریز)، پارساطباطبایی،‌ امیرمهرپویا (نوازندگان)،امیر قالیچی (مدیر تبلیغات) و مهرانگیز قهرمانی (مشاور رسانه‌ای).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *