همایون غنی‌زاده جانشین پسیانی می‌شود


همایون غنی‌زاده در ده اجرای پایانی نمایش «کالیگولا» به جای آتیلا پسیانی بازی می‌کند. بنابراین او علاوه بر طراحی و کارگردانی این نمایش عهده‌دار نقش «کرئا» خواهد بود.

همایون غنی زاده - هما روستا

به گزارش تئاتر فستیوال ، جمعه دهم مهرماه پس از پایان اجرای نمایش، همایون غنی‌زاده از بازی و همراهی آتیلا پسیانی در ۳۳ اجرا تشکر و با او خداحافظی کرد.

نمایش «کالیگولا» از ۲۰ مرداد در سالن هما و از ۸ شهریورماه در تالار وحدت با حضور آتیلا پسیانی، صابر ابر، امیر جدیدی، پانته‌آ پناهی‌ها، رامین سیاردشتی، جواد نمکی، مهدی کوشکی، داریوش موفق، علی باقری، فرشید شایسته  روی صحنه رفت. این نمایش به دلیل استقبال تماشاگران بارها تمدید شد.

در ده شب پایانی اجرا،  آتیلا پسیانی، بازیگر و کارگردان گروه بازی، علی‌رغم میل باطنی‌اش، به دلیل آغاز اجرای نمایش خود، نتوانست گروه مونگو را همراهی کند.

همایون غنی‌زاده پیش از این «کالیگولا» را، که ترجمه شایا قاسم‌پور است، ۵ سال پیش در جشنواره تئاتر تالین (کشور استونی) و در بهار ۱۳۸۹ در تماشاخانه ایرانشهر اجرا کرد. این نمایش بر پایه زندگی کالیگولا، سومین امپراتور روم  نوشته شده است که در ۲۱ سالگی بر تخت امپراتوری نشست و در سال ۴۱ میلادی کشته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *