پیام سهراب سلیمی به مناسبت آغاز چهاردهمین جشن خانه تئاتر


سهراب سلیمی دبیر چهاردهمین جشن خانه تئاتر به مناسبت آغاز این رویداد فرهنگی پیامی را صادر کرد .

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط عمومی جشن خانه تئاتر متن پیام دبیر چهاردهمین جشن خانه تئاتر بدین شرح است:

“جشنی با شکوه تر از سالهای گذشته

چهاردهمین دوره بزرگداشت هفته تئاتر به مناسبت روز جهانی و روز ملی تئاتر ایران مانند هر ساله توسط خانه تئاتر در اردیبهشت ماه و از تاریخ ۷ الی ۱۶ برگزار می‌شود، امسال بنا به تصمیم هیئت مدیره خانه تئاتر دبیری این جشن به بنده واگذار شد. با توجه به اینکه دبیری پنج دوره از این جشن را در دهه هشتاد نیز بر عهده داشتم و با توجه به تجربیات ادوار گذشته در این دوره تلاشم بر این بود که با نشست‌های پی در پی با مدیر عامل خانه تئاتر و اعضای هیئت مدیره خانه تئاتر داشتم، سعی بر بهتر شدن شرایط اجرایی این جشن مهم داشته باشم. در این راه، در ابتدا با همراهی آقای اصغر همت –مدیرعامل محترم خانه تئاتر- رایزنی‌هایی با نهادهای مختلف برای جذب وحمایتهای مالی در خصوص برگزاری هر چه گسترده‌تر و متنوع این جشن صورت گرفت و در این راستا توانستیم حمایت مرکز هنرهای نمایشی، پردیس تئاتر (خاوران)، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بزرگ و سازمان مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و همراهی خانه هنرمندان که هر ساله خوشبختانه یار و یاور خانه تئاتر بوده را داشته باشیم. از طرف دیگر باید یاد آور شوم امسال انجمن گرافیست‌های ایران نیز بطور مشترک با همراهی و هماهنگی خانه تئاتر این جشن را برگزار می‌کنند. آنچه که در خصوص برگزاری این جشن می‌توانم بگویم همراهی و همسویی با انجمن گرافیست‌ها می‌باشد. و در سیاست‌های مدیریت برگزاری جشن هفته تئاتر، بر این باورم با توجه به گستردگی برنامه در حوزه‌های مختلف سعی و تلاشم بر این است توانسته باشیم گستردگی برنامه‌ها را با دقت و نظم لازم برنامه‌ریزی کرده و به مرحله‌ی اجرا درآوردیم. این گستردگی بنا به وجود فضاهای متنوع و مختلف چه برنامه‌های فضای باز همچون صحنه خانه‌ی هنرمندان، فضای بیرونی تئاتر شهر، پردیس تئاتر تهران، و زیرگذر مترو، زیرگذر میدان ولیعصر و بخشی از پارک‌های تهران، احتیاج بود که بتوانیم از نیروهای فعال و خلاق، با تنوع بیشتر دعوت به همکاری داشته باشیم، اعضای مختلف انجمن‌های خیابانی، میدانی، عروسکی، کودک و نوجوان، حرکت، موسیقی و نمایش‌های آیینی و سنتی یاوران ما بودند و در بخش‌های پوششی(سالنی) برنامه ریزی در جهت حضور انجمن‌های مختلف خانه تئاتر در سالن‌های خانه هنرمندان، برپایی نمایشگاه عکس، پوستر، تهیه کلیپ برای مانیتورهای کریدور ۱ و ۲، خانه هنرمندان، ویترین‌ها، سالن‌های کنفرانس، زیرگذر مترو، نمایشگاه‌های میدان ولیعصر، پردیس تئاتر و اجرای نمایش‌های متنوع در طول جشن برای سالن استاد انتظامی و سالن‌های پردیس تئاتر. در اینجا لازم به یادآوری است تدارک و تهیه و نصب دو استیج در خانه هنرمندان و پردیس تئاتر از یک طرف و از طرف دیگر ایجاد ۸ غرفه مختلف شامل ۴ غرفه در خانه هنرمندان و ۴ غرفه در پردیس تئاتر تهران برای ارائه برنامه‎های انجمن عروسکی و گریم که در این غرفه ها خواهند پرداخت.

در اینجا لازم می دانم به شرح تعداد برنامه‌های چهاردهمین دوره جشن خانه تئاتر بپردازم. سیاست اینجانب به عنوان دبیر جشن خانه تئاتر بر این بوده که تمامی برنامه‌های این جشن در درجه ی اول رضایت خاطر کلیه افرادی که به طور آزادانه در محیط فضاهای بیرونی شرکت می‌کنند را فراهم آورد و به برنامه هایی مفرح و متنوع جهت ارائه به مخاطبان تهیه و اجرا شود به گونه‌ایی که مخاطبین ما با هرگونه سلیقه و شرایط سنی با رضایت خاطر از اجرای برنامه ها درفضای بیرونی دیدن بکنند. در ادامه ین سیاست فقط اگر بخواهیم به تعداد برنامه‌های متنوع در روز اشاره کنیم روزانه به طور تقریبی ۱۰ برنامه در صحنه خانه هنرمندان که در محوطه بیرونی این مکان قرار دارد اجرا خواهد شد، بنابر این در طول هفته بیش از ۷۰ برنامه و با احتساب فضاهای دیگر بیرونی که قبل‌تر اشاره شد مجموعاً بیش از ۲۰۰ برنامه بیرونی در طول هفته‌ی تئاتر خواهیم داشت و با احتساب برنامه‌های سالنی بدون اغراق شاید بیش از ۳۰۰ برنامه را در پیش رو داریم. کلیه برنامه های این جشن  در بولتنی که توسط روابط عمومی اختصاصی جشن در نظر گرفته شده روزانه درج خواهد شد و به اطلاع تمام دوست داران جشن خواهد رسید.

در نهایت امیدواریم با حمایت‌های نهادهای نامبرده و انجام تعهدات خود توانسته باشیم گام کوچکی در مسیر صنفی خانواده‌ تئاتر برداشته باشیم.

 سهراب سلیمی

دبیر چهاردهمین جشن خانه تئاتر”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *