پیام مدیر کل هنرهای نمایشی به «نخستین همایش علمی نمایش درمانی»


مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی به «نخستین همایش علمی نمایش درمانی» پیام داد و نمایش درمانی را روشی منحصربه‌فرد در ارتقاء سلامت انسان و جامعه خواند.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، در متن پیام مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی آمده است:
نمایش درمانی بهره گیری هدفمند از هنر نمایش در رفع مسائل رفتاری، ادراکی و احساسی انسان ها است، روشی از درمان غیردارویی و کمکی که امروزه در گسترش جنبه های خلاقانه، ارتقاء قوه تخیل، افزایش توان یادگیری، گسترش بینش و آگاهی و رشد عاطفی و احساسی انسان ها بکار گرفته می شود.
نمایش درمانی روشی منحصربه‌فرد در ارتقاء سلامت انسان و جامعه است، شیوه ای که با تکیه بر بازی بداهه، حرکت، صدا، روایت داستانی و دیگر عناصر هنرهای نمایشی، بربسترتکنیک های روانشناسی زندگی بهتری را برای انسان (درمان پذیر) به ارمغان می آورد. نمایش درمانی به بازآفرینی مجدد زندگی اقدام می کند و راهکارهای رفع مسائل بین فردی و اجتماعی را تجربه می نماید واین به راستی از شگفتی های هنر نمایش است و قابلیت های گوناگون این هنر ارزشمند.
از همت و کوشش دست اندرکاران، هنرمندان و اساتید و صاحبنظران نخستین همایش علمی تئاتر درمانی صمیمانه قدردانی می نمایم و امیدوارم این حرکت، پایه و بنیان مبارکی باشد برای بهتر و روشن تر شدن فردای مردمان ایران عزیزبه یاری هنرشریف تئاتر.
درسایه مهر ایزدیکتا همواره پیروز وسربلندباشید.
گفتنی است نخستین همایش علمی نمایش درمانی ایران ۱۹ اسفندماه با دبیری مجید امرایی در مشهد برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *