چه نمایش‌هایی از فردا به روی صحنه می روند ؟


با پایان یافتن تعطیلات نیمه خرداد، نمایش‌های جدیدی به صحنه تالارهای تهران می‌آیند که بسیاری از آن‌ها از چهره‌های مطرحی در میان بازیگران یا کارگردانان خود بهره‌ می‌برند.

سالن چهارسو

به گزارش تئاتر فستیوال ،‌ از فردا ، ۱۷ خردادماه  چند نمایش جدید اولین اجرای خود را به روی صحنه می برند که در این میان تماشاخانه باران سهم بیشتری را نسبت به سالن‌های دیگر دارد.

«سه جلسه تراپی» به کارگردانی افسانه ماهیان یکی از نمایش‌های جدیدی است که از ۱۷ خرداد در سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر اجرا خواهد شد. این نمایش که تا ۱۲ تیر روی صحنه می‌ماند،‌ نوشته نغمه ثمینی است که صابر ابر، احمد ساعتچیان و الهام کردا در آن حضور دارند. «سه جلسه تراپی» در روزهای اجرای خود از ساعت ۱۹ به مدت ۷۰ دقیقه میزبان تماشاگران خود است. این نمایش اقتباسی از داستان «میمون شیناگاوا» هاروکی موراکامی است که پس از گذشت دو سال از نگارش و اجرای آن در جشنواره تئاتر فجر،‌ با وجود کاندیدا شدن در چند بخش با تغییرات عمده‌ای به اجرای عمومی می‌ر‌سد.

رضا ثروتی با نمایشی با نام «فهرست» از ۱۷ خرداد تا ۱۷ تیرماه و هرشب از ساعت ۲۱ میزبان مخاطبان خود است . نویسندگی این نمایش را به جز رضا ثروتی،‌ پیمان قدیمی و امیراحمد قزوینی برعهده داشته‌اند. بازیگران«فهرست» که بیش از ۳۰ نفر را دربرمی‌گیرند،‌ عبارتند از: معصومه ایرانشاهی، مهسا باقری، آیدین بهاری، سارا پورسرخ، بهرام تیغ‌نورد، نواب ثریا، فتانه حقی مروارید خردمند، علی خسروجردی، ثمین رادنیکنام، بهار رضی زاده، مینا زرنانی، علی زند، هلما زینلی، محمدحسین سعید، میناسیدین آزاد، پرستو شهپری، ندا عقیقی، رضا عابدینی، آوا علیمردانی، بابک قادری، پوریا قاسمی پور، امیراحمد قزوینی، مرتضی کازرانی نژاد، سالومه کرونی، شوکا کریمی، سیاوش محمودنژاد، ماکان محمودی، تورج ناصری ملکی، بیتا نجاتی، میلاد نصرالهی، آذین نظری، علیرضا وحدی و ایلیا نصرالهی.

«هزار شلاق» نمایش برگزیده جشنواره تئاتر فجر ، به نویسندگی ناصر حبیبیان و کارگردانی احسان ملکی است از ۱۷ خرداد تا ۸ تیر در تالار سنگلج اجرا می‌شود . مسعود شاکرمی، حمید عرب، سعید زارع، داوود معینی‌کیا و مریم طاهری بازیگران این نمایش هستند.

نمایش «طویله آبا» به نویسندگی حسین کیانی و کارگردانی نیما دهقان با حضور بازیگرانی همچون علیرضا آرا ، خاطره اسدی ، جواد پولادی ، شهرام حقیقت‌دوست، امیررضا دلاوری، فرهاد قائمیان و فرزین صابونی ساعت ۲۱ به مدت ۱۰۰ دقیقه در تالار شمس به صحنه می رود .

«ایرلند نباید جای بدی هم باشه» نمایش جدید دیگری  است که از ۱۷ خرداد تا ۲۷ تیرماه در فرهنگسرای ارسباران اجرا می‌شود. این نمایش برگردانی از نمایشنامه «چلاق آینیشمان» مارتین مک‌ دونا به کارگردانی فواد خراباتی است که تینو صالحی، سید جواد یحیوی، پژمان جمشیدی، فاطیما بهارمست، اندیشه فولادوند، بانی پال شومون، محمدرضا ایمانیان و الهام شعبانی در آن بازی می‌کنند.

«زبان اصلی» به نویسندگی و کارگردانی رسول کاهانی از ۲۰ خردادماه در سالن باران روی صحنه می‌رود. این نمایش داستانی رئال با محوریت طلاق را روایت می‌کند و آزاده صمدی، بهرنگ علوی و سعید زارعی هم در آن بازی می‌کنند . «زبان اصلی» تا ۱۹ تیرماه به مدت ۵۰ دقیقه‌ در روزهای اجرای خود به صحنه می‌رود.

همچنین نمایش «هیچ کس نبود بیدارمان کند» به کارگردانی پیام دهکردی از ۱۸ خرداد تا ۱۸ تیر ، هرشب از ساعت ۲۱ به مدت ۱۰۰ دقیقه به روی صحنه می رود ،‌ فریبا متخصص، الهام پاوه نژاد، پیام دهکردی، رضا مولایی، خاطره حاتمی، محمد رضا علی اکبری، عارفه لک، نیکی نصیریان، نیلوفر دربندی و آماندا موسوی نقش‌آفرینی می‌کنند. «هیچ کس نبود بیدارمان کند» نوشته محمدامیر یاراحمدی است و زندگی خانواده‌ای در سال‌های دهه‌ی ۳۰ را روایت می‌کند؛ روایتی از انسان معاصر و رنج هایش…

«تونل» به کارگردانی سیامک احصایی و نوشته فارِس باقری با بازی فاطمه معتمدآریا ، شبنم مقدمی و روح‌الله حق‌گوی لسان میزبان تماشاگران خود خواهد بود. در این نمایش که اجرای هرشب آن از ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه باران شروع می‌شود و تا ۱۷ تیرماه هم ادامه دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *