همراهی تئاترفستیوال با کمپین گروه تئاتر اگزیت

امیدی که تحقق یافتنی است


تئاتر فستیوال – عدم حضور زنان به عنوان نیمی از جامعه ، در بخش دبیری یک رویداد فرهنگی و هنری آن هم در سطح بین المللی و با نام جشنواره تئاتر فجر ، بسیار جای تاسف دارد .

در سی و شش دوره از جشنواره بین المللی تئاتر فجر ، هیچ زنی در هیچ دوره ای دبیر جشنواره تئاتر فجر نبوده است .

این تک صدایی بودن برای اداره جشنواره تئاتر فجر و سلب کردن فرصت حضور زنان در پست های مدیریتی این رویداد ، در ادامه نتیجه ای ندارد جز جشنواره ای با دبیرانی با خطاها و اشتباه های تکراری در مدیریت جشنواره ، درجا زدن جشنواره و عدم بهبود اوضاع آن.

در حال حاضر آنچه در جشنواره تئاتر فجر رخ می دهد بیش از جشنواره به #مردواره_تیاتر_فجر شبیه است و حضور زنان در آن تنها به عنوان کارگردان ، در تعداد اندکی از آثار و صرفا به عنوان ویترینی برای جشنواره است ؛ تا دبیران مرد به خود ببالند که بیشترین حضور زنان در دوره دبیری آنها صورت گرفته است !

امروز اما وقت آن رسیده که با سپردن دبیری جشنواره تئاتر فجر به زنان مدبر و مدیر و هنرمند ، تغییراتی اساسی در روند جشنواره تئاتر فجر ایجاد شود ؛ تا حضور زنان در پست های مدیریتی از تئاتر به عنوان هنر مادر و پیشرو آغاز شده و به کل جامعه تسری یابد ، تا از این پس حضور زنان در پست های وزارت و… تبدیل به رویا نشود .

امیدی که تحقق یافتنی است.

 

 

۷ نظر ثبت شده است .

  1. مهناز ابوفاضلی گفت:

    از این خواسته ی به حق حمایت می کنیم .

  2. هنگامه سینمایی گفت:

    امیدوارم تلاشتون نتیجه بده و به خواسته برسید

  3. نسرین طالب لو گفت:

    واقعا باید این به یک خواسته ی عمومی تبدیل بشه … البته می دونم این دولت#امید توی انتخاب وزیر زن و وعده هایی که داده بود همه رو #نا_امید کرد ولی بالاخره این چیزها باید باز هم توسط همه ی تئاتری ها گفته بشه …
    مسئولیت دبیر سی و هفتم جشنواره فجر باید بر عهده ی یکی از خانم های تحصیل کرده ی تئاتری قرار بگیرد!

  4. مژده گفت:

    لطفا ترند کنید

    #مردواره_تیاتر_فجر
    #مردواره_تیاتر_فجر
    #مردواره_تیاتر_فجر

  5. فتاحی گفت:

    moafagh bashid

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *