گالری محسن میزبان نمایش ” +حقوق ” می شود


جدیدترین تجربه اجرایی امین عظیمی از ۳۰ مرداد در سالن داربست گالری محسن آغاز می شود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال ، نمایش ” + حقوق ” به کارگردانی امین عظیمی و بر اساس نوشته‌ای از “ژرژ پِرِک” از روز جمعه  ۳۰ مرداد ماه در سالن داربست گالری محسن به روی صحنه خواهد رفت. “+ حقوق” روایتی گروتسک از آدم‌هایی است که در جستجوی اضافه حقوقِ خود دست به هر کاری می‌زنند و هیچ سدی جلودارشان نیست.

در این اجرا که هر شب تنها میزبان ۳۰ مخاطب در ساعت‌های ۱۸:۳۰ و ساعت ۲۰:۳۰ خواهد بود اجراگرانی همچون مریم اسکندری، شادی برقعیان، ساناز طاری، محمد کارخانه، مریم نجاتی، حمید نیک سیلمانی به ایفای نقش می‌پردازند .

در توضیح کارگردان درباره این نمایش آمده است: شما دعوت شده‌اید به تماشای ۷۰ دقیقه تقلای مضحکه‌وار آدم‌هایی که به دنبال برآوردن بزرگترین رویای خود، یعنی دریافت ِیک نوبت “اضافه حقوق” هستند! کسانی که حاضرند بیش از ۴۰ سال زمان صرف کنند و خم به ابرو نیاورند.

آنها اینجا هستند تا از فراز و فرود این بازی معناباخته (Absurd) برایتان بگویند؛ تا نشان دهند چگونه صدای خرد شدن استخوان‌های‌تان، لابلای چرخ‌دنده‌های روزمرگیِ سازمان یافته‌ی نهادهایی که برای‌شان کار می‌کنید، از فرط تکرار به موسیقی‌ای اعتیاد آور بدل شده است.

آنها اینجا ایستاده‌اند، چشم در چشم شما تا آیینِ تدفینِ رویاها را در شمایلی مضحکه‌وار بازسازی کنند. جایی در هزارتوی ذهن شما. می‌شناسیدشان…. با آنها نفس کشیده‌اید… سالهاست، از همان زمانی که برای تصاحبِ هویتی اجتماعی جایی مشغول به کار شدید با هزاران وعده، آرزو و چشم‌های دوخته شده به آخر ماه برای دریافت اضافه حقوق! آدم‌های این اجرا از همان زمان همیشه همراه‌تان بوده‌اند. حالا خودشان را مجسم کرده‌اند تا کارناوال آیرونیک درخواستِ اضافه حقوق را در هزارتوی شرکت، اداره، یا سازمانی که شریانِ حیاتی‌تان را در اختیار دارد، برایتان بازسازی کنند.

“+ حقوق” دعوت به تماشای یک مبارزه سرگرم کننده‌، پرهیجان اما نابرابر میان “مینوتور”ی نامرئی است که خوراکش نیروی کار، جوانی، اراده و رویاهای شماست و حاصل‌اش چیزی نیست جز تفاله‌ی بزک کرده‌ی رویاها در قابِ کلمات.

شما دعوت شده‌اید به این هزارتو، به راهروهای دست ساخته‌ی آقای رئیس! پیش از آنکه بدانید در تله افتاده‌اید، پس لذت ببرید از گام برداشتن در قلمرو هیجان انگیز ِانهدام رویاهایتان…

عوامل این نمایش عبارتند از؛ طراح و کارگردان: امین عظیمی، ترجمه “زهره ناصحی”، گروه کارگردانی (حمید نیک سیلمانی، نرگس میثاقیان، حدیث خسروی)، مدیر تولید: رضا مصطفی‌پور، علی زبرجدیان (گروه طراحی)، طراح نور: رضا حیدری، طراح صحنه و لباس: امین عظیمی، طراح گریم: نشاط رحمتی، طراح گرافیک: مهدی قدیانی، طراحی و ساخت ویدئو گرافیک و تیزر: مدیسا مهراب‌پور، آهنگساز: سامان صباغ، عکاس: الهام موسوی و سرمایه گذار: مهرنوش آذرنوش.

قابل ذکر است/ گروه اجرایی شرایطی را در نظر گرفته‌اند که دانشجویان می‌توانند بلیت نمایش (+حقوق) را باتخفیف ۵۰ درصد خریداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *