گروه تئاتر عروسکی ˝سنجاق قفلی˝ به هند رفت


گروه تئاتر عروسکی ˝سنجاق قفلی˝ به‌نمایندگی از ایران در جشنواره عروسکی ” ایشارا ”  شرکت کرد.

گروه تئاتر عروسکی ˝سنجاق قفلی˝

به گزارش تئاتر فستیوال ، گروه “سنجاق قفلی” که پیش از این سابقه حضور در جشنواره‌های بین‌المللی فراوانی را دارد، با حضور در دهلی نو، نمایش “ماجراهای شگفت‌انگیز گرگ بد گنده و روپوش گلی” را در جشنواره بین‌المللی ایشارا اجرا خواهد کرد. این اجرا به‌زبان انگلیسی بوده و مدت آن ۴۵ دقیقه است.

جشنواره بین‌المللی عروسکی ایشارا از روز سه‌شنبه، چهاردهم بهمن ماه با اجرای یک گروه هندی کار خود را آغاز کرده و قرار است تا روز ۲۲ بهمن ادامه داشته باشد. اجرای گروه ایرانی “سنجاق قفلی” هم که در روز اول این جشنواره اجرایی در “اپی‌سنتر” داشته، قرار است تا در روز شنبه ۱۸ بهمن‌ماه یک اجرای دیگر هم در سالن “آی.اچ.سی” داشته باشد. سبک اجرایی این کار ترکیبی از تکنیک‌های سایه، عروسک، بازی با ابزار و وسایل و اجرای روی میز بوده و داستان محوری آن هم برگرفته از یک قصه‌ی قدیمی ایرانی است.

سلما محسنی اردهالی و سینا ییلاق‌بیگی کارگردانان این نمایش، از مدت‌ها پیش با تنظیم این کار سفرهای مختلفی را با آن به اکناف جهان داشتند که نقطه اوج آن برگزیده شدن این کار به‌عنوان اثر برگزیده جشنواره یونیمای ارمنستان در سال گذشته بود. اینک این گروه با حضور در سیزدهمین دوره جشنواره عروسکی بین‌المللی اشرارا قصد دارد تا بخت خود را برای کسب یک جایزه دیگر هم بیازماید.

دادی پودومجی که این جشنواره را بنیاد گذاشته و دبیر دائمی آن نیز هست، در مراسم گشایش جشنواره خطاب به شرکت‌کنندگان گفت: ما نیاز داریم این شکل هنری را با رسانه‌های جدیدی آشتی بدهیم. واقعیت این است که تئاتر عروسکی نتوانسته توده‌های عظیم مردم را به‌خود جلب کند و ما همه در اینجا جمع شده‌ایم تا راهی برای حل این معضل بیابیم.

در جشنواره امسال گروه‌هایی از انگلستان، ژاپن، تایوان، بلژیک، ایتالیا، آلمان، سوییس، نروژ، استرالیا، آمریکا و البته یک گروه هم از افغانستان حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *