آغاز به کار جشنواره تئاتر استان‌ها در آذربایجان شرقی


بیست‌وششمین جشنواره تئاتر استان‌های کشور از روز ۱۰ مردادماه در استان آذربایجان شرقی آغاز می‌شود.

تئاتر فستیوال

به گزارش تئاتر فستیوال به نقل از روابط ‌عمومی اداره کل هنرهای نمایشی؛ جشنواره تئاتر استان‌های کشور از آذربایجان شرقی آغاز می‌شود.

بر اساس این گزارش، شهر تبریز از روز ۱۰ تا۱۳ مردادماه سالجاری میزبان گروه‌های نمایشی استان خواهد بود. جشنواره تئاتر استان‌های کشور به تناسب استان‌های سردسیر و گرمسیر تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

لازم به یادآوری است، بلافاصله پس از پایان این جشنواره تئاتر استان‌های کشور، جشنواره تئاتر مناطق در پنج منطقه کشور میزبان منتخبین جشنواره استانی خواهند بود.

همچنین در آستانه آغاز به کار بیست‌وششمین جشنواره تئاتر استان‌های کشور حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی به این جشنواره پیام داد.

متن این پیام بدین شرح است: “نقش بی‌بدیل جامع‌ترین آفریده خلاقیت انسانی، یعنی هنرهای نمایشی، نقشی غیر قابل انکار و فرصتی فراهم در هر فراز تاریخی برای بیان ارزش‌ها و معیارهای ناگریز و نشان دادن واقعیت‌های ناگزیر روابط اجتماعی است تا در نمایش این تقابل و درگیری و ایجاد حس تحلیل و کنش، پالایش و قضاوتی گشایشگر در درون مخاطب اتفاق بیفتد. در این راستا، تئاتر نیز بنا به هویت هنری خود، از یک سو صحنه نمایش زیبایی‌ها و از سوی دیگر عرصه نمایاندن رنج و آلام انسان در جهان امروز و مظلومیت ستمدیدگان و پلشتی‌ها و ناهنجاری‌های دامنگیر آدمی است و همین کارکردهاست که ضرورت پویایی، تاثیرگذاری و به روز بودن این گونه­ی هنری را در سرزمین ما، بیش از پیش نمایان می‌کند. از این رو، برگزاری بیست و ششمین دوره جشنواره تئاتر استان‌ها، زنگ و نوبتی برای مرور داشته‌ها و بضاعت‌هایمان در تئاتر روز کشور و البته نیز توجه دهی به فروگذاشته‌هاست؛ قراری برای اهتمام به تقویت همدلی‌ها و انسجام بیشتر گروههای نمایشی برای ساماندهی و رونق اجراهای عمومی و همچنین بهره‌مندی بیشتر تئاترهای استانی از آئین‌ها و ظرایف فرهنگ بومی و استعدادهای محیطی هر منطقه برای دستیابی شایسته‌تر به عنوانی به بزرگی “تئاتر ملی”. بر این اساس، جشنواره های تئاتر استانی، هر ساله می‌توانند بنیه و عقبه مردمی هنر تئاتر را به بایستگی و در سایه سار تجربه پیشکسوتان ارجمند و توانمندی‌های نوجویانه جوانان عزیز، به دور از وعظ های مستقیم و بی‌پرده و جوزدگی‌های ساری و روزمرگی‌های جاری، نشان دهند و خوشبختانه هم، هنرمندان سراسر میهن اسلامی و به وی‍‍ژه آنانی که در مناطق دور و کم بهره از امکانات فراهم و حمایت های در خور، چراغ صحنه‌ها را روشن داشته‌اند، با عنایت به این مولفه‌ها، همواره آثاری شگفت و قابل احترام به ساحت جشنواره­های تئاتر استانی، تقدیم می­کنند و این اعجاز، همواره و به ویژه در سال عزم ملی برای ارتقاء فرهنگی، انتظاری دور از دسترس نیست. اینجانب در فرصت پیش‌رو، فروتنانه همراهی‌ها و پیوستگی‌های بیش از پیش اهالی شریف هنر تئاتر آن استان و سربلندی‌ها و روشنایی‌هایشان را در دوستی‌ها و همدلی‌های بیشتر، امید می‌برم.”

گفتنی است، بیست‌وششمین جشنواره تئاتر استان‌های کشور از ۱۰ مردادماه تا پایان شهریورماه در استان‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *